POLITICKÁ DISKUSIA
|
majster
|
02.04.2022, 11:31 | #1367
|
Tak že , Rusko sa sťahuje od Kijeva na východ, aby zabralo Donbas a UA tým pádom dobíja mestá, ktoré rusi opustia, raz darmo sú hrdinovia, keď dobijú opustené mesto
|
|
|
Indulona
|
02.04.2022, 15:31 | #3614
|
|
Nie, hrdinami sú ruskí vojaci, ktorí tie mestá bombardovali a obsadili. Čo už je toto za zmýšľanie preboha živého
|
|
|
matejo
|
02.04.2022, 15:35 | #3615
|
|
je to chore, hlúpe a nechcem dalej urážať Majstra vzhladom na jeho vek
|
|
|
Šariš
|
02.04.2022, 17:15 | #3617
|
|
najvacsi hrdina je Zelinsky, Slava Ukrajine,ze? zmrd jeden, ale nevyslo mu to
|
|
admin
|
02.04.2022, 10:11 | #1366
|
Caciky Reaguj na príspevok | 02.04.2022, 09:29 |
Link YouTube video
|
|
|
|
Markuss
|
31.03.2022, 10:19 | #3612
|
|
A Washington Post review confirms key details and offers new documentation of Biden family interactions with Chinese executives
Within a week, millions of dollars started to change hands.
Within a year, it would all begin to collapse.
|
|
|
Markuss
|
31.03.2022, 10:20 | #3613
|
|
But the new documents — which include a signed copy of a $1 million legal retainer, emails related to the wire transfers, and $3.8 million in consulting fees that are confirmed in new bank records and agreements signed by Hunter Biden — illustrate the ways in which his family profited from relationships built over Joe Biden’s decades in public service.
|
|
Markuss
|
31.03.2022, 09:50 | #1364
|
https://www.washingtonpost.com/world/2022/03/31/boris-johnson-zelensky-ukraine-london/
But Boris Johnson? That Boris Johnson? The former political journalist turned London mayor and foreign secretary has not had the best reputation on the world stage recently. Known for his colorful career and even more colorful private life, Johnson had overseen London as it became a playground for Russian oligarchs and money laundering.
|
|
|
|
|
Markuss
|
30.03.2022, 20:22 | #3609
|
|
When you try to create a world that looks like that, you end up with the disastrous policies that the United States pursued during the unipolar moment. We went around the world trying to create liberal democracies. Our main focus, of course, was in the greater Middle East, and you know how well that worked out. Not very well.
|
|
|
slaven
|
30.03.2022, 08:34 | #1361
|
toto je len kvapka v mori, ale ako priklad krasne:
Realita sankcí - prostě politici
Francouzský ministr financí Bruno Le Mer prohlásil, že EU vyhlašuje Rusku totální ekonomickou válku.
V oblasti letectví se tato válka bude týkat 520 dopravních letadel, které ruské letecké společnosti provozují v rámci leasingu. EU nařídila evropským leasingovým společnostem ukončit s ruskými leteckými společnostmi leasingy dopravních letadel a nejpozději do 28. 3. 2022 je dovézt zpět do Evropy.
Předseda evropských leteckých leasingových společností hodnotí tento požadavek následovně:
1. Vrátit do Evropy 520 dopravních letadel? Proboha, jak to udělat. Rusové nám řekli, že pokud ukončíme leasing, tak si máme letadla sami odvést. Jak z Ruska odvést 520 letadel. Jak do Ruska dostat 520 posádek letadel. Když je vzdušný prostor Ruska pro nás uzavřen.
2. I když tam osádky nějak dostaneme, tak s předáním nám letadel tato přestávají být ruská a jako cizí nemohou vzlétnout.
3. Leasingové společnosti zde budou vystupovat jako původci ukončení leasingových smluv a budou platit tak velké smluvní pokuty, které povedou k bankrotu těchto společností.
4. Skončil měsíc únor a ruské letecké společnosti jsou povinny platit měsíční leasingové splátky a to smluvně cestou SWIFT. Oni to chtějí udělat, ale nemohou, protože jsme je od SWIFT odpojili. Nebudou-li splátky, budou bankroty leasingových společností.
5. I kdybychom z Ruska všechny Airbusy odvezli, proboha co s nimi budeme dělat? My je nepotřebujeme, nikdo jiný je nepotřebuje, prodat se nedají!
6. USA z Ruska své Boeingy nestahují. Pokud my s Airbusy odejdeme, přijdou do Ruska Američané se svými Boeingy.
|
|
|
true
|
30.03.2022, 12:34 | #3605
|
|
520 je nejako veľa lietadiel nie?
|
|
|
petert22
|
30.03.2022, 13:02 | #3606
|
|
nie, nie je to vela. Rusko ich má na leasing od europskych leasingoviek vyše 500
|
|
|
Markuss
|
30.03.2022, 13:43 | #3607
|
|
Rusko je rozlohou najvacsia krajina sveta. Predstavit si to treba tak, ze majú 11 casových pásiem
|
|
|
slaven
|
30.03.2022, 22:37 | #3610
|
|
kazdopadne je to masaker ... a to nie ze len teraz lietadla, ale aj dodavka novych, lebo podla mna kazdy rok sa dodavali nove a ove Airbusy.
Takze co? EU da sankcie a Biden a spol sa len smeju, krasne sa im zvysi biznis. Opravte ma ak sa mylim.
|
|
|
|
slaven
|
30.03.2022, 08:50 | #3600
|
|
naozaj choré
|
|
|
petert22
|
29.03.2022, 23:06 | #1359
|
K tomu "hrdinovi a šašovi", co sa tu tak casto sklonuje posledne dni. Osobne by som ho tiež nazval hrdinom. Nepozeram teraz na jeho minulost, na to čo má a mal za ušami. Hovorim to na zaklade toho, co sa aktualne deje. Ved kludne uz davno mohol utiect, mohol si zit niekde v klude a v bezpeci....a on zostal, zostal v krajine, kde mu denne lietaju rakety nad hlavou..........a Putin je kde vlastne? Zalezeny v nejakom jadrovom kryte? Tak teda kto je hrdina a kto šašo?
|
|
|
StanoDianiska
|
30.03.2022, 07:16 | #3597
|
|
Môj stručný názor na Zelenského: isto nie je dokonalý, porobil chyby alebo aj robí, napr. aj tie offshore firmy určite nie sú v poriadku. Ale oproti Putlerovi je to stále anjel.
|
|
|
petert22
|
30.03.2022, 07:40 | #3598
|
|
tak
|
|
|
|
slaven
|
30.03.2022, 08:50 | #3601
|
|
podla mna Putin uz zomrel
|
|
|
|
|
Markuss
|
29.03.2022, 22:09 | #3583
|
|
To sú tlačovky... Skoro jak Zuza, tá však vôbec neumožňuje klásť otázky novinárom....
|
|
Quake
|
29.03.2022, 22:00 | #1357
|
Po mierovom rokovaní prišla ukrajinská strana s oficiálnou ponukou. V skratke zhŕňa tieto body:
- podpísaná medzinárodná zmluva s garantmi bezpečnosti a ratifikovaná
- zmluva bude garantovať, že do 3 dní od napadnutia Ukrajiny musia prísť krajiny garantujúce bezpečnosť Ukrajine na pomoc
- garantmi majú byť USA, Veľká Británia, Francúzsko, Čína, Turecko, Nemecko, Kanada, Taliansko, Poľsko a Izrael
- tieto záruky nebudú platiť v Donecku a Luhansku
- Ukrajina bude nezúčastnený a neutrálny nejadrový štát
- na jej území nebudú cudzie vojenské základne, kontigenty ani cvičenia
- nevstúpi do žiadnej vojensko - politickej aliancie
- bude mať právo na vstup do EÚ
- samostatné bilaterálne rokovania o štatúte Krymu a nemožnosť najbližších 15 rokov použiť na tomto území vojenskú silu
|
|
|
petert22
|
29.03.2022, 22:48 | #3594
|
|
Osobne si nemyslim, ze Putin uzavre nejaku mierovu dohodu. Resp.by som bol velmi prekvapeny, keby k tomu v kratkom case doslo.
|
|
|
Quake
|
29.03.2022, 23:07 | #3595
|
|
Ukrajina mu ponúka prakticky únik z tejto zbabranej vojny tak, aby odišiel ako neporazený - dosiahne, že Ukrajina nebude v NATO a otázku Donecka, Luhanska a Krymu nechá otvorenú minimálne 15 rokov bez vojenského konfliktu.
|
|
|
petert22
|
29.03.2022, 23:19 | #3596
|
|
Otazne je, ci sa uspokoji s tym, ze je neporazeny, keď on chce vyhrať. Ale bodaj by toto šialenstvo čo najskôr skončilo
|
|
|
slaven
|
30.03.2022, 09:03 | #3603
|
|
Som zvedavy co spravi Putin, ak este zije
kazdopadne to o co mu slo v podstate tou dohodou aj dosiahne
ide o to Luhansko, Donecko, cio tam prestane to zabijanie UA vs. UA, verim, ze ano
|
|
|
|
|
Quake
|
29.03.2022, 22:32 | #3590
|
|
Stano, vari si si nezvykol, aké príspevky si tu tento užívateľ ide?
|
|
|
StanoDianiska
|
29.03.2022, 22:36 | #3591
|
|
Zvykol, ale nedalo mi nereagovať na to
|
|
|
Quake
|
29.03.2022, 22:44 | #3593
|
|
Letmým prelistovaním diskusie v sekcii "Politika" si všimneš stále tie isté nicky usilovne zdieľajúce tie isté názorové myšlienky, je to skoro ako nejaká úderka už stihli vyštvať odtiaľto slušných tipérov, ktorým vadili tieto bludy a aj tak si stále idú svoje. USA, prezidentka, korona, sankcie. Obľúbené témy
|
|
slaven
|
29.03.2022, 20:35 | #1355
|
Quake, kusok detailov o Tvojom hrdinovi z vychodu Link FB príspevok
|
|
|
|
Quake
|
29.03.2022, 21:33 | #3579
|
|
Pán Chmelár ako jeden z najmenej úspešných analytikov (bola zverejnená štúdia, kde mu ukázali, koľko jeho predpovedí a fabulácii nevyšlo) je pre mňa nedôveryhodný zdroj, keďže je známy proruský orientovaný publicista. Jeho strana socialisti.sk získala vo voľbách 0,55%, takže takmer má nulovú dôveryhodnosť u občanov, ako prezidentský kandidát nezískal ani 3%.
K tomu jeho statusu: pozrime si, čo dokázal napísať:
- v prvom odstavci sa hraje na filmového kritika
- v druhom už konšpiruje, že to bolo všetko dopredu pripravená, ale dôkaz nemá žiadny
- v treťom začína spomínať offshorové firmy prezidenta, čo je ináč dávno známa informácia a podobné praktiky sa dejú vlastne skoro v každej krajine, zas nenamýšľajme si, že politici sú čistí jak ľalie, offshore využíval snáď každý vrcholový politik od Babiša až po Putina. A Pandora Papers zistila, že z 27 tisíc namočených firiem bolo 14% priamo s ruským vlastníkom a tieto praktiky využíval aj Putin - toto samozrejme Chmelár zámerne nespomenie.
- ďalšie odseky sú už len citové výlevy a subjektívne pocity, teda nič k veci
|
|
|
|
Markuss
|
29.03.2022, 22:02 | #3581
|
|
A teda k Zelenskému?
|
|
|
slaven
|
29.03.2022, 22:10 | #3584
|
|
k Zelenskemu sa jasne vyjadril, su tam bludy a vymyslene veci bez dokazov. To staci.
|
|
|
Markuss
|
29.03.2022, 22:16 | #3586
|
|
Aha. Takže aj wall street journal je hlasná trúba ruskej propagandy.
Kurva, len ja som lietadlo....
|
|
|
|
Quake
|
29.03.2022, 22:29 | #3588
|
|
Kdeže som sa to, slaven, vyjadril, že sú tam bludy a vymyslené veci o offshoroch? Poprosím ťa, keby si mi skopíroval niečo z mojej odpovede, kde by som povedal, že Zelensky je čistý. Skús...
|
|
|
Quake
|
29.03.2022, 22:30 | #3589
|
|
Markuss a k Putinovi nič? Nevyjadríš sa? Lebo ja som sa k Zelenskemu vyjadril (skús čítať poriadne).
|
|
|
Quake
|
29.03.2022, 22:38 | #3592
|
|
Mimochodom, v nedeľu sa odovzdávali štátne ceny Alexandra Dubčeka, kde okrem Marty Kubišovej či Jána Kuciaka bol ocenený aj prezident Ukrajiny. Rozumiem, že rusofilov ako je Chmelár toto muselo riadne vytočiť (čo si aj riadne vybil svoju frustráciu v spomínanom príspevku), ale pre ostatných je to obrovské uznanie jeho práce. A áno, pre mňa je to hrdina. Pre teba šašo. Nuž, každý máme iné priority a uznávame niečo iné
|
|
|
slaven
|
30.03.2022, 08:52 | #3602
|
|
sorry Quake, zle som pochopil Tvoj prispevok
|
|
|
Markuss
|
30.03.2022, 13:46 | #3608
|
|
a co sa mam vyjadrovat k Putinovi? Tam uz bolo vsetko povedané a napísané.
Ja som sa ho ani v jednom príspevku dole nezastával.
Ak nájdes co i len jeden, mas basu piva.
Tých udajov a clánkov je tolko, ze je zbytocné nieco dodávat. Nikto neverí, ze prezidenti krajín zijú len zo svojich platov. Nikto normálny rovnako neverí na to, ze prezidenti velkých mocností ako su Rusko, USA, Turecko, Francúzsko atd sú cestní ludia
|
|
true
|
29.03.2022, 19:32 | #1354
|
23. března prezident Ruska oznámil převod plateb za zemní plyn dodávaný Ruskem na rubly. To je historická událost, ale zdá se, že obyčejní lidé plně nechápou její význam, příčiny a důsledky. Pokusím se to tedy stručně vysvětlit na prstech.
Začnu tím, jak to fungovalo "dosud".
Rusko tedy dodává plyn do Evropy desítky let, Evropa za něj pravidelně platila volně směnitelnou měnou – eury nebo dolary.
Obchodní bilance mezi Ruskem a Evropou byla zároveň pozitivní vůči Rusku. To znamená, že celkové náklady na zboží vyvážené z Ruska (především energie) převyšovaly náklady na zboží dovážené do Ruska z Evropy. Rozdíl se vyrovnal na korespondenčních účtech Centrální banky Ruské federace a ruských bank na Západě. Tak vznikly samotné zlaté a devizové rezervy Ruské federace.
Všechno bylo v pořádku a všem to přesně vyhovovalo až do okamžiku, kdy Západ oznámil zmrazení ruských rezerv.
Na jednu stranu to byla vlastně loupež století za stovky miliard dolarů. Na druhé straně zabíjení eura a dolaru jako spolehlivých finančních nástrojů.
Tyto měny pro Rusko vlastně přestaly existovat. Pokud má nařezaný papír v podobě hotovostních dolarů a eur ještě nějaký význam, pak jejich bezhotovostní formy, tedy čísla na korespondenčních účtech, prudce ztratily svou hodnotu. Ano, Západ prozíravě vynechal ze sankcí pár ruských bank, které poskytují služby pro obchod s energiemi a pravidelně platí za dodávaný plyn a ropu. K čemu ale je hromadit eura a dolary na korespondenčních účtech těchto bank, když za prvé za tyto prostředky nelze kvůli sankcím nic koupit a za druhé tyto účty lze také každou chvíli vykrást (to už neváhají západní politici říkat nahlas, například bývalý velvyslanec USA v Ruské federaci).
Ve skutečnosti v jednu chvíli euro a dolar ztratily status nejspolehlivějších měn a komoditní bezpečnosti. Pro Rusko jsou tyto měny mrtvé. V této situaci bylo jediným východiskem odmítnutí vyrovnání v kompromitovaných měnách. Což je přesně to, co prezident udělal.
Ve skutečnosti to byl vynucený krok. Dále, posílat hmatatelný a reálný plyn na Západ výměnou ani ne za nastříhaný papír (s kterým si můžete alespoň tapetovat stěny), ale za přízračná virtuální čísla korespondenčních účtů, to se stalo prostě hloupostí.
A zde začíná to nejzajímavější, co, soudě podle mírné paniky, západní finančníci již pochopili, ale ruská veřejnost, která není spojena s bankovním systémem, si to ještě plně neuvědomila.
Pointa je v tom, že nemůžete jen tak přijít na moskevskou burzu a koupit si rubly za, řekněme, eura. Jednoduše proto, že tento obchod v konečném důsledku znamená, že určitá ruská banka nebo Centrální banka Ruské federace obdrží určitou částku dolarů/eur výměnou za rubly na své západní korespondenční účty. A kdo potřebuje takové peníze, které nejsou zajištěny zbožím a nejsou chráněny před loupeží? V množstvích, která jsou nutná k zajištění kontraktů na plyn, prostě nejsou potřeba, není je kam dávat a je velmi snadné o ně přijít.
Situace je paradoxní a nemyslitelná pro Rusy, kteří jsou zvyklí na nedotknutelnost dolaru a „dřevnatost“ rublu. A přitom je to realita dneška.
Naši respektovaní západní partneři proto nyní budou moci získat rubly nezbytné pro obsluhu smluv o plynu pouze dvěma způsoby. První je na domácím ruském trhu, tedy dovozem jejich zboží do Ruska. Což ve skutečnosti znamená zrušení sankcí proti Rusku. S hlubokými omluvami a nářky „jak nepohodlně to dopadlo“. Druhý je prostřednictvím dvojí konverze, například prostřednictvím čínského jüanu nebo indické rupie. Není ale jisté, že Indie a Čína budou schopny a ochotny takové objemy poskytnout. Anebo můžete v tichosti odemknout ruské zlaté a devizové rezervy a pokusit se vrátit ke status quo.
To v případě, že Evropa potřebuje ruský plyn. Ale samozřejmě zůstává ještě možnost úplného odmítnutí ruských energetických zdrojů. Jen ne za rok nebo dva, jak si evropští politici představovali, ale hned zítra.
Jaké šoky čekají starou Evropu, je nyní těžké si představit. Od současných západních profesionálů, kteří zabili svou měnu jedním rozhodnutím, se však dá čekat cokoli.
Musíte také pochopit, že plyn je pouze prvním krokem. Naprosto stejná situace se vyvíjí s dalším zbožím, které Rusko dodává na Západ a kterého se Západ nechce vzdát navzdory "termonukleárním" sankcím. Nemá smysl dávat skutečné zboží výměnou za nic. Zajímalo by mě například, jak budou Spojené státy reagovat na nutnost platit v rublech za jaderné palivo nebo kovy vzácných zemin?
Rusko udělalo svůj krok. Podle určitých indicií lze předpokládat, že stejné kroky udělají i další hráči na energetickém trhu.
Uvidíme, co řekne Západ. Je velmi reálné, že dnes jsme svědky toho, jak nenuceně, bez pozdravů a fanfár, končí éra dolaru jako světové rezervní měny.
|
|
|
Quake
|
28.03.2022, 21:16 | #1352
|
Pozoruhodné, že na tipovacom webe to viac žije v sekcii "Politika" ako v sekcii !Tipovanie" kiežby sa toľko entuziazmu vkladalo aj do kvalitných tipov
|
|
|
slaven
|
28.03.2022, 21:18 | #3554
|
|
nie je velmi co tipovat a ja osobne co podam, odyeb, vid dnes Kosice ... pekne undery si davaju, reku, dam este vyssi under 6 a jeb ho, zrazu 8 golov, takze asi tak s tipovanim u mna
|
|
|
RUTY
|
28.03.2022, 21:20 | #3555
|
|
Však všetci sme tu v minuse
Každý si tipne len aby zabil trocha čas a mal čo pozerať
|
|
|
slaven
|
28.03.2022, 21:22 | #3557
|
|
druhy zapas na tikete samozrejme lahucko OK
|
|
|
Quake
|
28.03.2022, 21:31 | #3559
|
|
na stránke HC Košice už horliví fanúšikovia rozoberajú, že to domáci predali
|
|
|
|
Quake
|
28.03.2022, 21:49 | #3563
|
|
keď máš podaný over v 1. tretine a ešte aj výhru hostí a tí nie a nie streliť gól, musíš predsa zakročiť
|
|
|
Caciky
|
29.03.2022, 08:52 | #3568
|
|
RUTY ako mozes byt v Minuse ked si tu rok nedal tiket ani jeden zapas do statistik
|
|
|
Caciky
|
29.03.2022, 09:00 | #3569
|
|
ja nie som v minuse stale ma este drzi vyhra z 2016 ......ale uz sa mi to krati trebalo by opet kvalitny zaber 
|
|
|
RUTY
|
29.03.2022, 10:54 | #3570
|
|
Však nečítas, že na sledovacku si dám, ale pri tom dnešnom športe katastrofa. A načo tu mám dávať tipy, keď nejde a nehrám ani súťaž s Tipacom. Však tie tipy 90 % sú len výstrely do tmy s kurzom 3 a viac a ktovie či to aj reálne dávajú, všetko je to len pre tie pár nety
|
|
|
slaven
|
29.03.2022, 11:07 | #3571
|
|
kolko si vyhral v 2016?
|
|
|
slaven
|
29.03.2022, 11:08 | #3572
|
|
RUTY, myslim, ze vyhry v sutazi su naozaj slusne, ze par Nety, ved vitaz bere 50eur v podstate
|
|
|
RUTY
|
29.03.2022, 11:22 | #3573
|
|
Joj Slaven však sa hneď neurazaj, ok 50 éčka je fajn, ale odmysli si tých 30 ľudí čo to hrá a dostaneš výsledok koľko tipov tu je pridaných. Však píšem, že nie som tipovaci guru, tak načo tu mám dávať kokotiny. Podám si to sám a som na seba nasratý
|
|
|
RUTY
|
29.03.2022, 11:39 | #3574
|
|
Sem tam si tu nejaký tip zahrám, ale v poslednej dobe len od Quake do akovky a keby som hrával tenis, tak by som si asi niečo vybral od Stana, zvyšok sú len kurzy do súťaže.
|
|
|
slaven
|
29.03.2022, 13:00 | #3575
|
|
a nie je lepie ten tip sem pridat a nenaseries len seba ale aj inych?
|
|
|
slaven
|
29.03.2022, 13:01 | #3576
|
|
myslim, ked sa inspiruju a ujde
|
|
|
RUTY
|
29.03.2022, 14:02 | #3577
|
|
 
|
|
|
RUTY
|
28.03.2022, 18:59 | #1350
|
Vojna je pekná sracka, to čo tu dávate tie videá, jasné, že obe strany tu budú dávať svoje odevy. Ešte mesiac sa tu pohrabu na vojackov, potom rozdelia UA. Putin s tým zbohatlíkom z Kyjeva si tlapnu rucickami a život pôjde ďalej. Urobí sa tam vojnová zóna, kde sa nebude dať žiť, ta chudoba je v riti. Západ drbne nejaké sankcie, Rusko to vykompenzuje v cene komodít a celá EU aj obyčajný Ukrajinci sa z toho poseru. A ešte budú velebiť toho herca, že ako to dobre vybavil.
|
|
|
RUTY
|
28.03.2022, 19:00 | #3535
|
|
Svoje odevy
|
|
|
RUTY
|
28.03.2022, 19:00 | #3536
|
|
Svoje odrby
|
|
|
Quake
|
28.03.2022, 19:07 | #3538
|
|
pohrajú na vojačikov? Takže oni si tam vlastne len tak umierajú a len tak po sebe strieľajú a bombardujú sa, lebo sa vlastne len hrajú, že? To je vlastne len také divadielko, že? Všetci sú herci a už dávno majú všetko dohodnuté, že? Zelensky je v skutočnosti s Putinom každé ráno na kávičke a dohadujú, koľko obetí bude dnes, na akú budovu zhodíme nejaké bombičky a tak, že?
|
|
|
RUTY
|
28.03.2022, 19:14 | #3539
|
|
Jaj zase ty, si myslíš, že Putinovi alebo Zelenskom záleží na tých vojakov a ľuďoch, každý si háji svoje záujmy a ksefty. My si tu tak môžme poplakat a podebatovať. Proste veľmoci tipy Rusko, USA, či Čína keď si niečo zmyslia tak to bude a my to nezmeníme, môžme sa len modliť aby sme prežili.
|
|
|
Quake
|
28.03.2022, 19:50 | #3543
|
|
Presne tak, Ruty, z pohodlia domova s pivom v ruke pred telkou odhalil si celosvetové plány mocností. Gratulujem
|
|
|
RUTY
|
28.03.2022, 19:59 | #3545
|
|
No nie svetovým mocnostiam jasné, že záleží na nejakom Slovensku. Však ty sa už asi nevieš dočkať, jak ten náš vrchny general s modrou knižkou, kedy bude vojna s Ruskom, ale si poskladaj v tej hlavičke, že my nemáme žiadne vojsko, tých pár vojackov, čo tak akurát kontrolovali covid pasy pred nemocnicami nás zachránia alebo ten dazdnicek s tými pár vojakmi z NATO. Však keby nás chcel napadnúť, tak cez nás prejde za 10 hodín a zdrží sa len pri Strečne lebo nemáme diaľnice.
|
|
|
Quake
|
28.03.2022, 20:01 | #3546
|
|
Presne tak, Ruty, odhalil si to
|
|
|
Markuss
|
28.03.2022, 20:03 | #3547
|
|
Je to pravda. Každý hegemon, či je to Rusko, Čína, USA, Austrália, UK... Atď nehľadia na obete. Žiadne ilúzie si netreba robit
|
|
|
Markuss
|
28.03.2022, 20:16 | #3549
|
|
Počas posledných 240 rokov, teda po vyhlásení nezávislosti 4. júla 1776 sa USA nezapojili do žiadnej vojny iba menej ako 20 rokov. Tento údaj je zo správy, ktorú vydala Čínska spoločnosť pre štúdie ľudských práv v máji 2021. Neúplné štatistiky ukázali, že od konca druhej svetovej vojny v rokoch 1945 až 2001, medzi 248 ozbrojenými konfliktmi, ktoré sa vyskytli v 153 regiónoch na celom svete, 201 iniciovali USA, čo predstavuje 81 percent z celkového počtu.
|
|
|
StanoDianiska
|
28.03.2022, 20:50 | #3552
|
|
Markuss, neviem odkiaľ máš tú poslednú informáciu, ale nezdá sa mi, že by USA iniciovali 81 percent vojen. Napr. to znamená, že v Juhoslávii alebo Vietname je mier a oni tam nabehnú a rozpútajú vojnu. Tak to ale nebolo. USA sa zväčša zapája do existujúceho konfliktu. Podľa mňa.
|
|
|
|
Markuss
|
28.03.2022, 21:59 | #3566
|
|
Between 1947 and 1989, the United States tried to change other nations’ governments 72 times. That’s a remarkable number. It includes 66 covert operations and six overt ones.
|
|
|
Markuss
|
28.03.2022, 22:15 | #3567
|
|
https://www.thenews.com.pk/print/595752-the-us-has-been-at-war-225-out-of-243-years-since-1776
The media outlet had stated: “According to his research, there were 117 “partisan electoral interventions” between 1946 and 2000. That’s around one of every nine competitive elections held since Second World War. The majority of these – almost 70 per cent – were cases of US interference. And these are not all from the Cold War era; 21 such interventions took place between 1990 and 2000, of which 18 were by the United States, and 60 different independent countries have been the targets of such interventions.” The researcher interviewed by “Channel News 4” had maintained: “But almost two thirds of interventions were done in secret, with voters having no idea that foreign powers were actively trying to influence the results.
According to Levin’s research, those countries where secret tactics have been deployed by the US include: Guatemala, Brazil, El Salvador, Haiti, Panama, Israel, Lebanon, Iran, Greece, Italy, Malta, Slovakia, Romania, Bulgaria, Albania, Sri Lanka, the Philippines, South Vietnam and Japan.”
He had asserted: “For Russia, the list of covert interventions includes: France, Denmark, Italy, Greece, West Germany, Japan, India, Pakistan, Bangladesh, the Congo, Venezuela, Chile, Costa Rica, and the US.”
|
|
petert22
|
28.03.2022, 18:26 | #1349
|
#1344 pohlad z druhej strany
Ukrajinci podľa falošných videomateriálov týrajú zajatých ruských vojakov. Tie nariadil zhotoviť námestník ruského ministra obrany Dmitrij Bulgakov. Informovala o tom Ukrajinská pravda s odvolaním sa na skupinu hackerov Anonymous, ktorí tvrdia, že získali sken podpísaného rozkazu priamo Bulgakovom. Videá sa cez víkend objavili na internete.
|
|
|
Quake
|
28.03.2022, 18:45 | #3533
|
|
ale nie peter, toto tu nedávaj. To je predsa hoax, to sa nestalo. Pravda je len, čo si tu chalani dohľadajú na spravodlivých, čistých, pravdou ošľahaných weboch z ruských zdrojov.
|
|
|
slaven
|
28.03.2022, 19:14 | #3540
|
|
ano, toto je klasika, kazdy si svojho Boha oslavuje ako sa hovori.
A pravda je niekde v strede ze? a urcite nebude na Ruskych serveroch.
len jedna aktualna (rozumej info zovcera) pikoska, mam znamych, teda nie ja, ale moji svokrovci, Uzhorod, bol som u nich 2x (rozumej ja osobne som bol v Uzhorode u nich doma, takze nie je to vymyslena rodina, ludia). Teraz mi zena hovorila, ze s nimi telefonovali (rozumej, moji svokrovci telefonovali s tymi v Uzhorode) a ten chlap co tam zije, byvaly policajt, nejaky papalas v Uzhorode (papalas znamena ze nebol pochodzkar, ale mal vysoku funkciu) - ze sam vravel, ze ludia nadavaju na Rusko, ale ze ake svinstva robili Ukrajinci na vychode, ze napr. dieta chytili za nohy a rozbili mu hlavu o skalu (rozumej zabili ho), ze o tom nikto nic nepovie (citaj medzi riadkami: Ukrajinec toto povedal o Ukrajincoch ktori zabijali Ukrajincov, aby sme si rozumeli).
Kludne si mozete povedat, ze som si to cele vymyslel, ale ja Vam kludne mozem dat telefonne cislo na toho Ukrajinca (ten byvaly policajt), viem, zbytocne, nikto mu nezavola, lebo nic take sa nestalo a ziadni Ukrajinci v Donecku a blizkych oblastiach nikoho nezabijali - ved o tom sa bavime cely cas, ze sa to tam dialo 8 rokov a nikto to neriesil, lebo podla Vas sa tam nic take nedialo ... koniec jednej pikosky ...
|
|
|
Quake
|
28.03.2022, 20:07 | #3548
|
|
verím ti, že je to pravda. Nikto nepopiera, že niektorí Ukrajinci robili svinstvá. Ale preto idem obsadiť celú krajinu a zabíjam nevinných civilistov? Takže ak na Slovensku máme v parlamente fašistov, môže sem nabehnúť nejaké cudzie vojsko a denacifikovať nás, rozumej obsadiť celú krajinu? Fašista a kotlebovec Kiraly bol odsudeny za ukladnu vraždu na 23 rokov - ideme obsadiť celé Slovensko, lebo tu máme individuá - zvery?
|
|
|
slaven
|
28.03.2022, 21:21 | #3556
|
|
uz ked porovnavas ... podla mna keby tisice ludi zabili ti Kotlebovi fasisti na Slovensku (to sa stalo na UA) .. tak asi ludia z tej oblasti by boli aj radi, ze tam nabehnu vojska a zastavia to zabijanie .. len premyslam nahlas, ale ktovie ako by to bolo naozaj, ja si to ani neviem predstavit, aby vlastni ludia (rozumej z rovnakeho naroda, akoze Slovaci) zabijali vlastnych, no tam sa to deje a nie ze chvilu ale roky
|
|
|
Quake
|
28.03.2022, 21:47 | #3561
|
|
podľa teba teda Ukrajinci majú byť radi, že k nim vpadli ruské vojská, aby ich oslobodili, hej? Tak asi preto sa už mesiac srdnato bránia a nevítajú ich kvetinkami a holubicami mieru. Lebo bojujú za demokraciu a slobodu a nie za to, aby sa stali vazalmi Ruskej federácie.
|
|
|
slaven
|
28.03.2022, 21:49 | #3562
|
|
ked bojuju za demokraciu a slobodu aku mali pred vpadom Ruskych vojsk, tak dakujem pekne
|
|
|
Quake
|
28.03.2022, 21:52 | #3564
|
|
tak potom prečo bojujú? Prečo rovno neodovzdajú voju krajinu Rusku? Alebo ty vieš lepšie, čo je pre nich dobre ako oni sami? Tak verím, že keby Rusi napadlo Slovensko, že tu sa nájde kvantum ľudí, čo by okamžite s hlbokým úklonom zapredali krajinu. Chvalabohu sú Ukrajinci iní...
|
|
true
|
28.03.2022, 11:43 | #1348
|
Quake - pre tých čo papkajú mainstream - teda aj pre Teba: Link YouTube video
|
|
|
Quake
|
28.03.2022, 18:51 | #3534
|
|
Takže tvojím zdrojom informácii je (opäť) jeden z prispievateľov na web, ktorý je oficiálne zaradený na zoznam konšpirátorských webov. Good job
|
|
|
|
|
|
Quake
|
27.03.2022, 22:37 | #3515
|
|
"Industry advocates argue that U.S. supplies are more sustainably extracted and transported -- with fewer overall greenhouse gas emissions -- than shipments from Russia and other nations."
|
|
|
Markuss
|
27.03.2022, 22:56 | #3519
|
|
industry advocates
|
|
|
Quake
|
27.03.2022, 23:20 | #3521
|
|
USA investujú miliardy do zariadení na ťažbu a export zemného plynu, takže ich priemysel porastie presne ako si to želal ujo Trump - zároveň sa EÚ zbaví závislosti od Ruska a neostane energeticky odpojená - a zároveň si všetci v Bidenovej kancelárii sľúbili, že do roku 2050 budú čisté nulové emisie. WIN - WIN - WIN
|
|
|
slaven
|
27.03.2022, 23:25 | #3522
|
|
vsetci WIN, len ludia a ich zivotna uroven LOST
ale koho by to teraz zaujimalo, vsakze
|
|
|
Quake
|
27.03.2022, 23:43 | #3523
|
|
Máme čo jesť, slaven? Máme. Máme čo piť? Máme. Máme kde bývať? Máme. Máme čo na seba? Máme. Môžeme tipovať? Môžeme.
Máme sa fajn, si myslím
|
|
|
majster
|
28.03.2022, 13:52 | #3525
|
|
Quake, zaujímave, aj na Ukrajine asi všetko pred mesiacom mali, či? Plyn z USA bude koľko stáť a bude ho toľko koľko ho dostávame z Ruska? Len také keci!
|
|
|
true
|
28.03.2022, 14:30 | #3526
|
|
ved slaven nepisal ze nebudeme mat co jest a pit
pre teba Quake to tiez bude mat nasledky - pisal si ze mas nejaky podnik - ludia budu mat menej penazi
vsetko v pohode ale lebo maju kde spat a maju co jest? kurva ta tvoja logika - sila - tebe to je vlastne jedno tiez ze ludia sa budu mat pre hlupe sankcie horsie
|
|
|
StanoDianiska
|
28.03.2022, 15:01 | #3527
|
|
Skúste sa niektorí vžiť do kože človeka, ktorý je dva týždňe v úkryte, kým zatiaľ bombardujú jeho dom. A zatiaľ Vám krajinu okupujú votrelci, ktorých tam nechcete.
|
|
|
|
slaven
|
28.03.2022, 15:58 | #3529
|
|
Stano, vojna je zla, ved tu nikto nepopiera ze je to svinstvo a ze ti ludia trpia
ale debata je o sankciach a ich nasledkoch, nie o utrpeni ludi na Ukrajine
|
|
|
StanoDianiska
|
28.03.2022, 16:53 | #3530
|
|
ok slaven, ja rozmýšľam inak. Ty by si bol v kryte a hovoril by si "veď nesankcionujte to Rusko, nechajte ich, veď našim susedom zdražie benzín"
Ja to beriem tak, že keď sa Rusko poriadne nepotrestá, ovládnu Ukrajinu, tak ďalší napadnutý štát na rade môžeme byť kľudne my. Ak sa to nechá tak a Rusko necháme na pokoji, nech si robí, čo sa im zachce.
|
|
|
slaven
|
28.03.2022, 17:02 | #3531
|
|
no OK tvoj pohlad ... uz sa opakujem, ja nevravim, ze ich treba nechat, ale to aby sa debilne sankcie ktore ublizia viac EU ako Rusku zastavili, ale vidim, ze to nehrozi.
Nechapem preco by napriklad nas Rusko malo napadnut
Dovody ze napadlo UA su dlhodobe, ale zeby napadli Slovensko, pre Boha, preco?
mame alebo mali sme s nimi super vztahy + sme v zlocineckej organizacii NATO, takze to by si ani nedovolili, lebo by vznikla 3.sv vojna asi
|
|
|
majster
|
28.03.2022, 17:55 | #3532
|
|
Stano, asi nepoznáš dôvod toho napadnutia
|
|
|
Quake
|
28.03.2022, 19:04 | #3537
|
|
Chcel by som sa ťa opýtať slaven, ako by si riešil situáciu ty, ak by si mohol rozhodovať za Európsku úniu. Ako by si sa k tomu postavil? Napadol by si vojensky Rusko? Alebo by si čakal? Ak teda nie sankcie, tak čo? Pretože riziko, že by Rusko napadlo aj Slovensko je síce malé, ale je tu, keďže sa už priamo vyhrážali aj Poľsku, ktoré označili za hyenu Európy a chceli by ho láskavo denacifikovať presne ako Ukrajinu. Plus ďalšie pobaltské krajiny.
|
|
|
slaven
|
28.03.2022, 19:20 | #3541
|
|
riziko ze nas napadnu (rozumej Rusi napadnu Slovensko) tu je len preto, ze ti nasi zmrdi vo vlade + prezidentka dovolili aby tu prisli cudzie armady (ktore tu nemaju podla mna co robit + aj sa tu stahuju protiletecke zbrane). Podla mna to je velmi zle rozhodnutie, s ktorym vacsina (rozumel urcite viac ako 50% ludi nesuhlasi), ale maju smolu, pretoze prezidentka oduebala aj 600 000 referendum, odyebala by aj toto, keby sa konalo ... takze nic. Ale pasuje to vsetko to skladacky ... pretoze je to len dosadena figurka, uz davno je platena z USA (rozumej ze to nie je hoax, ale jasne dokazatelne veci), par mesiacov pred volbami ju NIKTO nepoznal a zrazu sa stala prezidentkou ...
No a teraz odpoved na Tvoju otazku: chlape, ja neviem co by som robil, mozno prerusil diplomaticke kontakty ale viem co by som urcite nerobil: skodil vlastnym obcanom a to sa deje bohuzial takze ty mozes robit jak chuj v robote, vybavis si napr. vyssi plat, aby co? no aby si sa mal lepsie a vysledok? debilne sankcie sposobia, ze sa budes mat horsie, tak si len treba zatlieskat a asi si len povedat: mam co jest a pit a mam kde prenocovat, 3x hura.
|
|
|
Quake
|
28.03.2022, 19:48 | #3542
|
|
slaven, to s tou prezidentkou to máte nejak nacvičené opakovať to isté dookola? Americká agentka? Dosadená figúrka? Je to suverénne najlepšia politička za dlhé obdobie s jasne najväčšou podporou ľudí. Tá spravila v rámci svojich právomocí pre ľudí na Slovensku viac ako ktorýkoľvek politik. A mimochodom, ak si to nezachytil, súd rozhodol o Blahovi, ktorý ju rovnako urážal a nazýval americkou agentkou, že je to klamstvo a má všetky statusy zmazať
ale hej, názor ti neberiem
|
|
|
Quake
|
28.03.2022, 19:53 | #3544
|
|
A slaven, zdražovanie už prebieha dávno, sankcie to len zhoršia, pozri si aká rekordná je inflácia v USA kde v januári, dávno pred začatím vojny, bola na 40 ročnom maxime.
|
|
|
RUTY
|
28.03.2022, 20:31 | #3550
|
|
Quake teraz si si odpovedal prečo to USA robia. Si myslíš, že ich zaujíma nejaká východná Európa. Tie všetky zbrane čo tu pôjdu, tu dajú asi zadarmo 
|
|
|
slaven
|
28.03.2022, 20:35 | #3551
|
|
opakovanie je matkou mudrosti nie? jej popularita pekne klesla, ci podla dennika N stupla?
chlape ja neviem, asi sa pohybujem v blbej spolocnosti, ale co pocuvam nazory, kazdy ju povazuje za nulu ... ty si vazne myslis, ze keby tam bol niekto iny tak tiez by zrusil pravoplatne referendum a tiez by v super rychlom konani podpisal pritomnost US army tu? ja tomu neverim ... pretoze taka vec mala ist jasne cez referendum, ale to bolo nemozne, dovod vies, nepreslo by.
co sa tyka Blahu, este to bude zaujimave, aha: Link YouTube video (rozumej, aj bude sudny proces, vtedy to bude zaujimave) Zdrazovanie ide, ale teraz to je/bude ine kafe ... a ked debilna EU zastavi naozaj suroviny z Ruska, potom sa len budu diat veci. Uvidis, napr. v autompbilovom priemysle, ked sa odstrihnu od Rusov a uvidime co spravi Cina, bude to masaker.
|
|
|
Quake
|
28.03.2022, 20:59 | #3553
|
|
slaven, prezidentka má momentálne dôveru 42%. Je to najviac zo všetkých politikov, viac ako Pelle, Fico, Kollár, Sulík, či fašisti. takže sa asi naozaj pohybuješ vo zvláštnych kruhoch a nejakým spôsobom míňaš tých 42% ľudí
To, že jej klesla dôvera je prirodzený jav, máme tu nielen dlhodobo koronu, z ktorej sú ľudia frsutrovaní ale tiež silnú, štvavú antikampaň Smeru a opozície, plus prítomnosť cudzích vojsk. Tieto témy polarizujú spoločnosť a ubrali jej percentá, ale stále je to vysoko vysoko nad bežný priemer.
pracujem slaven v strojárstve, vyrábame aj pre automobilový priemysel, riešime vývoj a ver mi, zďaleka to nie je také strašné, ako si myslíš
|
|
|
StanoDianiska
|
28.03.2022, 21:22 | #3558
|
|
Mňa by zaujímali tie zdokladované veci, že prezidentka je platená z USA. Dáte to tu niekto? Len nie prosím Blahove drísty.
|
|
true
|
27.03.2022, 20:32 | #1346
|
"HRDINSKÝ" AZOVÁK SA NATOČIL AKO ZAVOLAL RODINE ZABITÉHO VOJAKA
"Haló, Slava Ukrajine! Iljuša už nie je, ochorel a zomrel" - hovorí vojak
-Člen azovu sa natočil ako volal rodine vojaka, ktorý mal byť zabitý následkom ostrelovania. Celý rozhovor sa nesie v duchu výsmechu
-"Dobrí ľudia internetu" už vďaka tomu, že video verejne uploadol zistili o koho ide, vedia jeho telefónne číslo aj adresu bývania
-Jeho meno je Philipchuk Ivan Ivanovich (zistené na základe toho, že video verejne nahral) ale jeho adresu, telefónne číslo a ďalšie údaje zverejňovať aj napriek verejne dostupných informácií nebudeme
-Zároveň bola už vyhlásená odmena na akékoľvek údaje o tomto človeku. Naprieč telegram skupinami je vidno ako sa ľudia "dali do práce" o ňom zistiť všetko. Tým, že toto video nahraj verejne si v prípade zajatia podpísal dopredu rozsudok smrti
ZDROJ https://t.me/intelslava
https://prnt.sc/7E6rsUrGtwJs
|
|
|
|
Markuss
|
27.03.2022, 19:55 | #3508
|
|
Volne budem interpretovať: "nedali by sme priestor ani Putinovi, preto nie je správne dávať priestor na propagandu druhej strane konfliktu. Sme nautralna krajina.
|
|
|
Quake
|
27.03.2022, 21:55 | #3509
|
|
Ak dobre čítam, proti je najmä krajne pravicová populistická strana FPO opradená škandálmi a kšeftikmi s bohatými ruskými občanmi, ktorí ich mali na výplatnej listine, korupciou a ešte aj odporom proti očkovaniu (ale to je len taký bonbónik). Takže ani nie tak že neutralita, ale skôr pekné biznisy smerom na východ sú motiváciou, aby ukrajinský prezident nevystúpil. A myslím, že ešte to nie je definitívne, že nevystúpi.
|
|
|
Markuss
|
27.03.2022, 22:08 | #3510
|
|
Ohradila sa proti tomu aj SPÖ. A o tej si zisti niečo.
A tuším už vieš viac ako oni sami....
|
|
|
Quake
|
27.03.2022, 22:28 | #3512
|
|
Napísal som, že proti je NAJMA pravicová populistická strana FPO a nie že JEDINE ona. Pointa je, že ak má nejaká strana napojenie a biznis s ruskými oligarchami a podnikateľmi a je priamo dotovaná, tak logicky nebude chcieť ísť proti Rusku a odvolá sa na neutralitu.
|
|
|
|
|
Markuss
|
27.03.2022, 22:42 | #3517
|
|
Chalan má veľa času asi. Dve vystúpenia za den, prejavy mu tiež niekto píše. Ale pomaly už začína prekypovat.
Nikto nie je solidarnejsi ako štáty EU a pomaly nie je dňa, aby ich nepoužíval a je len otázkou času kedy ho niekto už pošle do riti
|
|
|
Quake
|
27.03.2022, 22:47 | #3518
|
|
Predovšetkým to nie je šašo, ale prezident krajiny, ktorú vojnovo napadli a robí všetko preto, aby si získal na svoju stranu lídrov sveta. A podporujú ho bez výnimky všetky demokratické hlavy štátov - ale rozumiem, pre teba je komediant, máš svoj pohľad, neberiem ti ho.
Čo sa týka oskarov, tie nesledujem už nejaký ten rok, keďže dávno nevyhrávajú najlepšie filmy ale filmy, ktoré nesú nejaké posolstvo či už politické, rasové alebo občianske bez ohľadu na kvalitu, stačí si pozrieť víťazov za posledných 10 rokov. A práve preto majú asi teraz dilemu, či ho nechať vystúpiť alebo nie. lebo je iné, keď si tam kecá zástupca černošskej hereckej obce a rozpráva o BLM alebo tam vystúpi prezident napadnutej krajiny, proste či už to nie je moc....
|
|
|
|
true
|
28.03.2022, 11:50 | #3524
|
|
je to komediant - to je lepšie slovo ako šašo
|
|
Dienesko
|
27.03.2022, 18:42 | #1344
|
Myslim si ze aj ten najvacsi zarity zapadno premyslajuci clovek po zhliadnuti videa (ak pozna tretiu zenevsku zmluvu zaobchadzanie zo zajatcami) mohol by priznat ze toto je cez ciaru. Jedine to viem hodit tskto link na telegram. Na FB do par sekund zrusene.
https://t.me/casusbellilive/41697
Pohlad z druhej strany ako ruska armada zaobchadza zo zajatymi a ten kto chce najde xxx podobnych videi.
https://t.me/casusbellilive/41699
V pripade ak nemate telegram viem poslat nejako inac.
MIER NECH TO VSETKO CIM SKOR SKONCI.
|
|
|
slaven
|
27.03.2022, 19:12 | #3507
|
|
Dienesko, nie, nedavaj tu taketo videa.
Su to herci, takto to tam nie je, to je nemozne, je to vsetko len divadielko pre Rusku propagandu.
vymylene bludy a hoaxy, to tu nechceme!
|
|
|
yyyy
|
27.03.2022, 10:47 | #1342
|
ale sme si "pomohli" s protivzdušnou obranou štátu,
copy:Informoval o tom hovorca ozbrojených síl. Zároveň pripomenul, že systém Patriot už chráni strategickú časť stredného Slovenska.
Všetky batérie, ktoré Slovensku poskytnú spojenci, budú rozmiestnené tak, aby pokryli čo najväčšiu časť krajiny.
Celkovo budú Slovensko chrániť dve nemecké a jedna holandská batéria. (tasr)
faktická poznámka -údajne jedna z TOP5 najlepších PVO štátu v Saudskej ich má batérii PATRIOT hafo a proti dronom z Jemenu sú jej na tri veci
|
|
|
Markuss
|
27.03.2022, 13:04 | #3506
|
|
Áno, je to tak. Ono s300 v Nitre nebola úplne náhodne. Kuk mapa kde sú jadrové elektrárne. Teda v tom čase rozmiestnenia boli.
Chrániť po novom Sliač, znamená chrániť primárne letisko a jeho okolie. Vieme prečo ... Dá sa predpokladať, že časom by tam tak či tak aj bez vojny bol.
Tretia batéria neviem kde pribudne. Tipujem VO Záhorie (Kuchyňa)...
Ďalší Patriot je v Kamenici nad Cirochou. Tam má nadostrel Elektráreň Vojany.
|
|
Markuss
|
27.03.2022, 09:57 | #1341
|
Nájdi vzorec čiernej logiky:
Ak sa Rusko stiahne z Ukrajiny a nedopustí sa "žiadnej ďalšej agresie", je Británia pripravená zrušiť sankcie uvalené na ruských oligarchov, banky a podniky. Povedala to britská ministerka zahraničných vecí Liz Trussová. "A je tu tiež možnosť sankcie obnoviť, ak by v budúcnosti došlo k ďalšej agresii. To je skutočná páka, ktorú je možné podľa môjho názoru použiť," uviedla. (sunday telegraph)
|
|
RUTY
|
26.03.2022, 19:17 | #1340
|
Riešite tu kokociny od kadejakých skrachovaných novinárov, či z ľavá, či z prava, ale ja bol dnes tankovať a diesel už 1.70 a to ešte len zacina
|
|
|
Markuss
|
26.03.2022, 19:23 | #3481
|
|
Vieš aký je na toto "vzorec"?
a) sme vo vojne, nikto nemôže čakať že to bude ľahké
b) Ukrajinci sú na Tom oveľa horšie
|
|
|
slaven
|
26.03.2022, 19:28 | #3482
|
|
o tom som stale pisal a budem
ti ***** co o tom rozhoduju v EU, o sankciach, im je chlape naozaj jedno, ci nafta stoji 1,4 alebo 2,4 eura
doplatime na to viac ako Rusi, ale hlupa EU sa bude bit do prs !!!
|
|
|
RUTY
|
26.03.2022, 19:30 | #3483
|
|
Hej hľadám robotu kde nemusím cestovať, lebo už teraz mesačne zajebem 60ecka na cestovné a pôjde to ešte hore
|
|
|
Quake
|
26.03.2022, 20:22 | #3484
|
|
V r. 2012 bola priemerná cena benzínu počas celého roka cca 1,6 eur za liter. Priemerný plat v SR bol 805 eur. Teraz je cena benzínu asi 1,7 eur a priemerný plat 1211 eur. Takže ak sme to zvládli vtedy, teraz sa to zrazu nedá?
A ceny začali rásť už pred vojnou, keď z 1,178 eur za 2020 vyskočili na 1,385 za 2021.
|
|
|
slaven
|
26.03.2022, 20:29 | #3485
|
|
ano, zvladneme to, este ze ostatne veci nesli vobec hore, len ten benzin
v 2012 stal 3i byt mozno 70 - 80 000, teraz v KE okolo 160 000 (to len jeden priklad tych cien a ich zmeny) - lebo nie vsetko je o benzine, ale vela veci s nim suvisi
|
|
|
|
slaven
|
26.03.2022, 21:28 | #3487
|
|
Quake, jasne ... lenze to skokove zvysenie cien benzinu bude mat ine nasledky
v roku 2012 sa nic take nedialo, aspon si nepamatam
|
|
|
Markuss
|
26.03.2022, 21:42 | #3488
|
|
Tie ceny vstupov a nedostatok bude megaspirala. To čo stal benzín v roku 2012 zaujíma tak Max čitateľa N-ka. To že nebude hnojív, obilia, kukurice, roboty, ocele, cementu, komponentov do rôznych strojov.... Na to srať
|
|
|
Quake
|
26.03.2022, 21:58 | #3489
|
|
Tak ty už si aj ekonóm a prognostik? Ja myslel, že len epidemiológ, historik, vojnový analytik, odborník na Blízky východ, Rusko a USA a ešte aj kritický mysliteľ mám rád rozhľadenych ľudí
|
|
|
RUTY
|
27.03.2022, 07:12 | #3490
|
|
Ta ja neviem Quake, či to ty žiješ v nejakej sekte pri BA, lebo teba čaká len ružová budúcnosť. A také kokotiny o priemernej mzde mi tu netrep. Ja si môžem teraz menej dovoliť pri tých všetkých cenách ako pred 10 rokmi. 2 roky nás tu ojebovali s nejakým covidom, firmy nezvyšujú platy, lebo covid a teraz nebudú lebo vojna.
|
|
|
matejo
|
27.03.2022, 07:36 | #3491
|
|
RUTY.. a to ze tu 12 rokov SMER/HLAS nakradol miliardy EUR nevadi? ZE ich cela dosadena policia , sudnictvo a prokuratura su tresne stihani a niektori uz aj pravoplatne odsudeni..
vsetko ok??? vazne    
|
|
|
RUTY
|
27.03.2022, 09:09 | #3492
|
|
Matejo kradnú tu všetci, či lavica, či pravica a povedz či je normálne ako pravica rozpredala strategické podniky. A nehovor mi tu také sračky, že zahraničný vlastník má väčšie zisky. Lebo teoreticky pri jeho zisku 100 a našom vlastníctve 50%, máme menej ako keď to je štátne a zisk 60. Vieš ako nám pomôže to, že zisky idú za hranice.
|
|
|
Quake
|
27.03.2022, 09:36 | #3493
|
|
Ruty, ja že žijem v sekte blízko BA a čaká ma ružová buducnosť? no pobavil si ma.
Takze takto: makám 14 hodín každý deň nočné, spím pár hodin a potom idem sa venovať svojmu bistru. Som živnostník, nemám dovolenku, nikto mi nič nedá zadarmo. Počas pandémie som bol v kuse minusový, keďže kompenzácie od štátu boli minimálne a nepokryli mi ani tretinu nákladov. Ale odvody a dane som platiť musel. Namiesto vyplakávania som počas pandémie začal študovať druhú vysokú školu, tentokrát externe. Makám ako sa dá, aj ja som častokrát na nervy, napr. mi teraz zvýšili elektriku z 90 na 500 eur mesacne! Ale ak sa mi zvyšujú náklady na zivot, logicky sa snažím aj viac zarobiť a nečakám, kým mi niekto niečo dá zadarmo.
|
|
|
Markuss
|
27.03.2022, 10:03 | #3494
|
|
Áno pán živnostník
Som ekonóm, analytik s dôrazom na makro a finančné trhy. Nemusím makať 14 hodín denne, lebo som si také povolanie nevybral. To je tvoja voľba. Neviem ako to s touto pôvodnou témou súvisí.
Ale do vlákna sa už stačili dostať klasické komponenty o smere/hlase a rôzne iné povinné jazdy.
|
|
|
Indulona
|
27.03.2022, 10:04 | #3495
|
|
Nerád sa zapájam do takýchto debát ale vy poniektorí tu akože fakt? Neriešim ani tie anti USA anti mainstream silou mocou postoje k tomu len detail. Kto bude mať presnejšie info o situácii, mainstream média a agentúry, ktoré majú v drvivom percente prípadov, bavme sa teraz o vojne na Ukrajine, vydaných redaktorov na mieste priamo a dokážu live pokrývať udalosti alebo nejaký konšpiračný web ktorý sa za celú svoju "redaktorsku" kariéru nepohol z redakcie - ak v tom lepšom prípade nejakú majú alebo z obývačky vo väčšine prípadov a preberajú jednu bombastickejsiu novinku za druhou z kanálov, ktoré ani pri najväčsej vôli, nie je možné overiť, ale to len na okraj.
Ale tie postoje orangutana visiaceho na strome, zatiaľ čo okolo neho klčuju prales, hlavne že on má banán.. Takže podľa vás, niekto nech zrovna so zemou najväčšiu čo do rozlohy krajinu, mimo iného suseda, lebo sa tak rozhodol a všetci nech sa ticho prizeraju, len nech my tankujeme lacnejší benzín, toto už je na smiech a myslenie jednoduchšie ako jednoduché. Ceny pohonných hmôt ako aj plynu začali rásť ak dobre pamätám ešte pred novembrom, kedy opäť Rusko saskovalo s dodávkami, resp niekoľko týždňov išiel plyn v reverznej móde do Ruska, nie opačne. Z dôvodu inflácie rastie všetko, služby, ceny a mali by aj platy. Ak ti zamestnávateľ nie je ochotný zvýšiť plat, čo by mala byť samozrejmosť každý rok z dôvodu práve rastu životných nákladov, zmeň prácu
|
|
|
RUTY
|
27.03.2022, 10:12 | #3496
|
|
Quake ako klobúk dole, že dres 14 hodín denne ja mám tiež ešte druhú robotu na privyrobemie aby som prežil a tiež robím nočné, kôli covidu som ju nemohol robiť. Potom nechápem ako ich môžeš obhajovať, keď ti nič nevykompenzovali, keď si bol zavretý cez covid. A k tej kompenzácie, ako živnostník asi odrbavas na dani a ti dali malo kompenzácií, ale čo už takto tu je to nastavené. To zdraženie elektriny pôjde len hore a chces sa tu odstrihnúť od Ruska. Proste momentálne sa nedá nebrať ropu a plyn od nich a keď sa po čase niečo zmení, my ako posledná krajina na vetve EU sa z toho poserieme. Zober si len posrate ruska, čo nám Nemci nechceli poslať v prvej vlne. Si myslíš, že z plynom a ropou to bude iné?
|
|
|
Quake
|
27.03.2022, 10:14 | #3497
|
|
Markus, ja makám aby som sa mal dobre. A nevyplakávam tu nad cenami pohonných hmôt a nedostatkom tovaru, ako ty, pán "ekonóm" to, že si sa od odborníka na vakcíny a koronu preorientoval na odborníka na ekonomiku a vojnu je obdivuhodné, zjavne si všestranný talent. Jedine žeby nie
|
|
|
Markuss
|
27.03.2022, 10:18 | #3498
|
|
Ty si ozaj čudný, fakty na stole padli do prachu. Ostali len pocity.
Odporúčam predplatné N-ka na ďalších desať sezón.
Lebo demokracia nie je zadarmo
|
|
|
Quake
|
27.03.2022, 10:22 | #3499
|
|
RUTY, kompenzácie štátu boli nastavené na pokles tržby a suma bola paušálna, najskôr 520 eur potom okolo 800 a k tomu 80% platu zamestnanca. Lenže ja mám len nájom a energie okolo 1000 eur. Odvody sa neodpúšťali len odkladali, čo nie je žiadna pomoc.
Elektrika by sa zvýšila tak či tak bez ohľadu na vojnu. Jasné, že by som chcel lacný benzín a lacné energie, ale za akú cenu? Že si.tu bude jeden diktátor robiť čo chce? Radšej oželiem nízke ceny ale nemusím sa hanbiť za svoj princípy.
|
|
|
Quake
|
27.03.2022, 10:28 | #3500
|
|
Tak markus čítajúc tvoje príspevky myslím, že logika a fakty sú ti vzdialené asi tak ako predmet kritické myslenie. A čo mi píšu ostatní do správ, nie som jediný, čo si to mysli. Len na teba nikto nemá nervy, nikomu sa nechce doťahovať s konšpirátorom, antivaxerom a vševedkom. Veď kvôli tebe odtiaľto odišli výborní tipéri. Ale hej, ja som čudný
PS: denník N mám predplatený, úloha splnená
|
|
|
Markuss
|
27.03.2022, 10:36 | #3501
|
|
Vyhral si, všetky kľúčové slová sú tam.
Jeden múdry človek povedal. Je ľahké zarobiť milion, stačí na kuse zarobiť dolár a predať milión kusov.
Ja tých 14 hodín venuje svojim deťom. Týmto ťa pozdravuju.
|
|
|
RUTY
|
27.03.2022, 10:39 | #3502
|
|
Tak vidíš, že tie zatvorené prevádzky cez covid boli dobrý blud. Však ľudia čo zomreli, by zomreli aj tak. Ja som zaockovany a chytil som ho aj v prvej aj omikron a nič mi nebolo. Ok chceli zmenšiť nával na nemocnice, ale aj tak sa musíme len premorit. Jasné, že v nemocniciach majú malé platy, sa im nečudujem, že plaču. Ale môj názor je ten, že zdravotníctvo nemôže fungovať na báze sukromnictva. Si pozri koľko berie tvoj obvodat za to, že si v evidencii. A plaču tu, že nič nestíhajú, jasné keď si zoberie 1000 pacientov a ryzuje každý mesiac z toho, že tam ani neprídeš a poisťovňa mu faktúru zaplatí. A najlepšie je zarábanie súkromných poisťovní z našich odvodov. Zisk za nič nerobenie, lebo náklady si tak nastavia, že budú vždy v pluse. Zober si len takú rakovinu a musíš čakať, či ti poisťovňa schváli liek. Si zober, že by neboli dr súkromníci a dostali by aj 5000 fix plat, koľko by sa ušetrilo v poisťovniach. A tak je to nastavené len na kseftarinu aby čo najviac ojebali.
|
|
|
Quake
|
27.03.2022, 10:55 | #3503
|
|
Presne tak, pán Markus - ja som si to vybral dobrovoľne, dobrovoľne makám, aby som sa mal dobre. Ale tebe gratulujem, tráviš čas s deťmi a to je dôležité. Mozno aj mne sa to raz podarí, dovtedy musím pracovať...
|
|
|
RUTY
|
27.03.2022, 11:01 | #3504
|
|
Sám si si odpovedal, že ten systém, čo tu je nastavený nie je dobrý. Prajem ti hlavne zdravíčko, lebo pri takom kolotoči nebudeš večne mladý. Ok sme v EU máme platy 1000 a západ 3000, preto potrebujeme dve roboty a nemôžeš sa venovať toľko deťom. Ja tiež za dve hodky idem privyrobiť a radšej by som bol s deťmi. Chvála tomuto systemu
|
|
|
Quake
|
27.03.2022, 11:28 | #3505
|
|
RUTY, systém nie je OK, to máš pravdu. Ja som ani nikdy netvrdil, že je. Ale primárne robím iba jednu prácu, v druhej zamestnávam čašníčku a len objednávam tovar a riešim ekonomickú agendu. Mesačne si v prvej práci zarobím viac ako poslanec v BA ale moja smola, že z toho musím dotovať aj mínusové bistro, takže v konečnom dôsledku som len tak tak plusový. Už som myslel vo februári, ze sa to rozbehne a tu zrazu vojna a zvyšovanie cien. Podnikať na Slovensku je často ako zlý sen...
|
|
Quake
|
26.03.2022, 14:17 | #1339
|
Takže nejaký ruský poslanec, komunista dušou i telom, si len tak napíše dokument, že na zabezpečenie ochrany ruských občanov treba denacikovať aj Poľsko, Kazachstan, Moldavsko, Litvu, Lotyšsko a Estónsko
No zlatý chalan... Nielenže katastrofálne zlyhávajú pri invázii na Ukrajinu, nielenže sú totálne v kaši ale tá ich bláznivá propaganda fičí na plné obrátky, aj keď sú v koncoch (presne ako nacistické Nemecko, ktoré aj keď bolo jasné, že prehrali vojnu, stále mali šialené vystúpenia na pódiach pred Nemcami, ako sa im len darí vo vojne).
Putin ma momentálne len 2 tromfy v ruke - energetické zdroje a jadrový kufrík. Sme síce závisli na plyne a rope, ale nie je to neriešiteľné a je to vlastne ok odstrihnúť sa od jediného zdroja a hľadať alternativy. To, že nás to vyjde draho, je jasné, ale horšie by bolo platiť za tieto komodity krajine, ktorá nás a celú EÚ oznacila za nepriateľské krajiny.
Horšie je to s hrozbou jadrového kufríka, ktorý síce má niekoľko bezpečnostných opatrení, ale Putinovi stojí v ceste generál Šojgu a generál Gerasimov. A obaja záhadne prestali vystupovať na verejnosti...
|
|
|
Markuss
|
26.03.2022, 14:26 | #3465
|
|
Keď už píšeš o propaganda. Kde overujes svoje informácie ?
|
|
|
true
|
26.03.2022, 14:28 | #3466
|
|
dennik N overuje dennikom N  
|
|
|
Quake
|
26.03.2022, 14:40 | #3469
|
|
A kde ty markuss?
|
|
|
Quake
|
26.03.2022, 14:53 | #3471
|
|
True, okrem averzie na USA aj averzia na Denník N? ale no tak. Keď už sme pri nich, čo konkrétne ti vadí? Že nepíšu, ako sa tebe páči? Že sú mainstream? No a? Tak čítaj niečo iné, rob si svoje závery, ver, čomu chceš. A ja budem takisto čítať, čo chcem a veriť čomu ja chcem.
|
|
|
Markuss
|
26.03.2022, 15:15 | #3472
|
|
Ako vidíš, tak je tam UK, Izrael, Turecko, Rakúsko, Nemecko. To tu všetko dohľadať môžeš na webe.
U teba som videl Wikipédiu, Facebook a N-ko
|
|
|
Quake
|
26.03.2022, 15:20 | #3473
|
|
Takže ak zazdieľaš článok z UK či z Nemecka, ma to väčšiu výpovednú hodnotu ako keď zazdieľam niekoho z FB, kto má niekoľkoročné skúsenosti (a väčšie ako novinári a spravodajcovia z UK periodík)? oukej markuss, kľudne zdieľaj ďalej
|
|
|
Quake
|
26.03.2022, 15:36 | #3475
|
|
Ináč pre poriadok som sem zdieľal nasledujúce zdroje: dennik N, ct24, dnes24.sk, theins.ru, twitter, pravda.sk, facebook, nature.com. A vo väčšine napíšem svoj pohľad, teda bez zdrojov. Ak už niečo tvrdíš, aspoň si to poriadne pozri, pan kolega
|
|
|
Markuss
|
26.03.2022, 15:49 | #3476
|
|
Gratulujem, si top
|
|
|
Quake
|
26.03.2022, 15:56 | #3477
|
|
Veľmi pekne ďakujem, od teba to znie tak úprimne
|
|
|
majster
|
26.03.2022, 17:08 | #3478
|
|
keď dobré pamätám, tak my a cela EÚ prvá označila Rusko za nepriateľskú krajinu, nie opačne a základom je vydržať a potom sa uvidí o čo šlo, a ono sa to ukáže v krátkej dobe, nieje hovoriť to čo sa počuje, že Rusko je na konci v UA, len vydržať pokiaľ každí pochopí o čo vlastne ide!! a ropa a hlavne plyn neriešiteľné, tak to naozaj je! Len ľudia podobný remišovej a spol to vidia inák
|
|
|