POLITICKÁ DISKUSIA
Aktualizuj POLITIKA diskusiu | ![]() |
KLASICKÁ DISKUSIA |
<< < 573 | 574 | 575 | 576 | 577 | 578 | 579 | 580 | 581 | 582 > >> |
Markuss | 27.08.2022, 15:07 | #2004 |
https://www.economist.com/leaders/2022/08/25/are-sanctions-working |
Markuss | 27.08.2022, 15:08 | #5022 | |
Russia’s GDP will shrink by 6% in 2022, reckons the IMF, much less than the 15% drop many expected in March... Energy sales will generate a current-account surplus of $265 billion this year, the world’s second-largest after China. After a crunch, Russia’s financial system has stabilized and the country is finding new suppliers for some imports, including China,” it pointed out.
At the same time, the energy crisis, which has been provoked by the sanctions war, “may trigger a recession” in Europe, where gas prices spiked by another 20% this week. |
Markuss | 27.08.2022, 15:12 | #5023 | |
Btw, o tých 6% približne klesne aj SR podľa posledných odhadov |
admin | 27.08.2022, 14:20 | #2003 |
presunute z hlavnej diskusie >>
Ibas77 Reaguj na príspevok | 27.08.2022, 09:58 | #391081 Link na článok na doméne aktuality.sk Ibas77 27.08.2022, 09:58 | #693284 Presne to vystihol ![]() ![]() ![]() true 27.08.2022, 10:10 | #693285 dalsi hlupy Slovak ![]() Ibas77 27.08.2022, 10:30 | #693288 Dalši hlupy rusofil ![]() ![]() ![]() Ciernokoseliar 27.08.2022, 10:50 | #693289 To uz je len autor..napise 2 clanky za rok..a do kazdeho montuje politiku... ![]() ![]() ![]() yyyy 27.08.2022, 11:53 | #693292 autor je zrejme gaučový expert na všetko ![]() ball8 27.08.2022, 11:55 | #693293 úprimne verím, že takíto hráči dostanú doživotný zákaz reprezentovať a podobne .. a snáď sa za nich hanbia aspoň ich prúbuzní, keď oni sami to nedokážu manutd78 27.08.2022, 12:04 | #693294 Tak zrušíme repre,ak hráči z KHL my nemohli reprezentovať.Vas šéf volil SMER s vy SAS,tak dáte výpoveď?? Nech sa páči... ball8 27.08.2022, 12:07 | #693295 manutd78: Miešaš hrušky s jablkami. Momentálne RuSSko pripomína mnohými činmi nacistické Nemecko. Každý, kto sa nejako podieľa na jeho fungovaní, je vygumovaný a mal by byť vyradený zo slušnej spoločnosti. Caciky 27.08.2022, 12:23 | #693296 slusna spolocnost...............Blaha,Matovic,Krupa,Kotleba,Procko........... ............ ![]() Ciernokoseliar 27.08.2022, 12:36 | #693297 A sobotny obed si si uvaril na odpornom ruskom plyne..ci si si zadovazil dvojplatnicku? ![]() ![]() ![]() manutd78 27.08.2022, 12:41 | #693298 Presne tak,mne ruská ropa ani plyn nevadia,aspoň to bude za rozumnú cenu, ostatní proameričania v EU nech si robia čo chcú. Markuss 27.08.2022, 12:57 | #693299 lebo za Slovensko nebudú hrať tí najlepší, ale tí, ktorí sú politicky korektní... bravo blázni... My si môžme vyberať... No a kto teda vyraďoval hráčov z NHL za Lýbiu, Irak, Sýriu, Afghanistan, Jemen? Iba v Iraku Američania zabili 1 milión civilistov, v Jemene padlo 400.tisíc. Tam nič ? slaven 27.08.2022, 14:17 | #693302 koho Markuss prosim Ta zaujima Jemen, Lybia a podobne? nikoho, teraz je IN Ukrajina ... Inak do Lybie som mal ist, ucil som studenta ztamadial a pozyval ma, nabehli tam zkurveni Amici a rozjebali to cele, toho studenta aj brat zahynul pri jednom vybuchu, ale to neni IN, lebo to nesposobil Putin. |
majka | 27.08.2022, 10:06 | #2002 |
F. M. Dostojevský:
"Rusi sú národ, ktorý kočuje po Európe a hľadá, čo je možné zdemolovať, zničiť a to len pre zábavu." Michail Jevgrafovič Saltykov-Ščedrin: "Prebuďte ma za 100 rokov a opýtajte sa, čo sa deje v Rusku, a ja okamžite odpoviem - pijú a kradnú." M. J. Lermontov: "Zbohom neumyté Rusko krajina otrokov a krajina pánov." L. N. Tolstoj: "Moskovje (časť Kyjevskej rusi) je mongolská tajga, divoká a zvieracia." M. A. Bulgakov: "Rusi nie sú národ, ale dobytok. Hulváti, divoká horda, vrahovia a zlodeji." M. A. Gorkij: "Charakteristickým rysom Rusov, je ich sadistická krutosť." S. T. Aksakov: "Aké ťažké je žiť v Rusku, v smradľavom centre fyzického a morálneho rozkladu, podlosti, klamstva a zlodejstva." I. S. Turgenev: "Rus je najväčší a najdrzejší klamár na celom svete." I. S. Šmelev: "Rusko je národ ktorý nenávidí slobodu, zbožňuje otroctvo, má rád okovy na svojich rukách a nohách, je špinavý fyzicky a morálne, kedykoľvek pripravený kohokoľvek utláčať." |
Markuss | 27.08.2022, 12:58 | #5017 | |
literárne okienko... ![]() a volajaký tip do štatistík nepridáš? |
majka | 27.08.2022, 21:08 | #5026 | |
https://zpravy.aktualne.cz/ukrajinka-nasla-sve-fotografie-na-billboardech-propagandy-v/r~a8c52ba825e... |
Quake | 27.08.2022, 09:58 | #2001 |
https://databezpatosu.sk/2022/08/24/slovensko-s-plynom-alebo-bez-plynu/
Celkom strašidelné čítanie... - Vysloviť vetu, že “Slovensko má dostatok plynu na najbližšiu zimu” je veľmi odvážne. Dokonca je rozumné predpokladať, že: Ak začne zima priemerne neskoro (v októbri) a nebude trvať dlho (tak do marca) a nebude výrazne chladná (podpriemerná) a prídu napriek vysokému dopytu a nízkej ponuke v Európe na Slovensko predpokladané dodávky, pričom Rusko bude dodávať minimum plynu, tak Slovensko skončí po zime s minimálnymi zásobami plynu (ako nikdy predtým) a do zimy 2023/24 pôjde Slovensko so zásobami, ktoré netušíme odkiaľ, koľko a ako získame. - Ak nezačneme okamžite ŠETRIŤ každý kubík plynu, tak nám nepomôže o rok ani sveter, ani piecka, a ani elektrický varič |
majka | 27.08.2022, 10:09 | #5016 | |
V poľskom meste Strachocina v piatok oficiálne otvorili plynovodné prepojenie medzi Slovenskom a Poľskom. „Ide o výnimočne strategickú investíciu. Plynovodné prepojenie medzi severom a juhom posilní energetickú bezpečnosť nielen našich krajín,“ povedal poľský premiér Mateusz Morawiecki. „Plynovod nám poskytuje nový pocit slobody, že máme alternatívu, ktorá nebude závislá od Ruska. Vďaka tomuto plynovodu bude môcť tiecť nórsky plyn a skvapalnený plyn,“ dodal predseda slovenskej vlády Eduard Heger.
Link na článok na doméne pravda.sk Baltic Pipe má vytvoriť novú trasu dodávok zemného plynu z Nórska na dánsky a poľský trh a ku koncovým užívateľom v susedných krajinách. Investormi sú prepravcovia: dánsky Energinet a poľský Gaz-System. Prepravná trasa má podľa plánov začať fungovať 1. októbra 2022 a plnú kapacitu dosiahne začiatkom roka 2023. Po uvedení do prevádzky v októbri bude mať Baltic Pipe kapacitu 2 až 3 miliardy metrov kubických. plynu za rok. V roku 2023 dosiahne plynovod svoju maximálnu kapacitu, teda 10 miliárd metrov kubických. plynu za rok. https://wgospodarce.pl/informacje/114473-premier-baltic-pipe-zakontraktowany-na-przesyl-5-mld-m-szes... |
Caciky | 27.08.2022, 09:19 | #2000 |
https://cz24.news/v-roce-1968-invazi-do-cssr-odhlasovalo-nejvyssi-politbyro-uv-ksss-ovladane-7-ukraj... |
Balaam | 27.08.2022, 10:09 | #5015 | |
Ok Nemcov porazili Gruzínci lebo Stalin bol Gruzinec...gratulujem... |
true | 27.08.2022, 07:18 | #1999 |
https://www.startitup.sk/znamy-akvapark-zatvoria-je-to-luxus-ktory-si-nemozeme-dovolit-hovori-primat... |
true | 27.08.2022, 07:19 | #5007 | |
Fungujú ![]() A to ešte len začína, od nového roka sa bude zatvárať vo veľkom a kopec podnikateľov skončí |
Balaam | 27.08.2022, 07:26 | #5009 | |
To vám skoro dochádza čo tu celý čas píšem....toto je len začiatok...preto som tu písal že slávne Slovalco je úplne bezvýznamný problém...a ďaleko zdravšie a finančne silnejšie firmy budú mať obrovské problémy .. |
slaven | 27.08.2022, 09:50 | #5013 | |
o tom sa budu ucit v buducnosti deti, ako sa EU sama doyebala
toto musi byt v ucebniciach ako krasna ukazka debilizmu ![]() |
Balaam | 27.08.2022, 09:57 | #5014 | |
Ako píšeš slaven ale ani nie EU ako celok ale konkrétne Nemecko s Francúzskom...ty majú najväčší podiel... |
Caciky | 27.08.2022, 07:16 | #1998 |
a ta vyrubeme 14 milionov stromov hlupaci skotsky ............len aby Vam Fukalo........![]() https://www.heraldscotland.com/news/18270734.14m-trees-cut-scotland-make-way-wind-farms/ |
Quake | 26.08.2022, 23:33 | #1997 |
400 tisíc nákladných vozidiel a jeepov
14 tisíc lietadiel 8 tisíc traktorov 13 tisíc tankov 15 miliónov párov topánok 100 tisíc ton bavlny 4,5 milióna ton potravín celková pomoc za 180 miliárd dolárov. Presne toto darovali USA Sovietskemu zväzu od roku 1941 do 1944. Aby mohli poraziť Hitlera. Aj napriek tomu, ak dlho Stalin paktoval s Hitlerom a rozoberali si Európu ako lego. Bez pomoci Západu by ZSSR vojnu suverénne prehrali. https://prnt.sc/y8QcYy9Cy0YG a tu je celková pomoc. |
Quake | 26.08.2022, 23:39 | #5005 | |
sorry, neviem, čo tak roztiahlo ten príspevok. Poprosím o zmazanie... |
yyyy | 27.08.2022, 00:45 | #5006 | |
môžem ťa ubezpečiť, že číselné údaje uvedené v obrázku nie sú pravdivé. Gaučoví vojenskí historici a experti to prehnali. |
Balaam | 27.08.2022, 07:23 | #5008 | |
yyyy máš pravdu tie čísla sú miestami ešte šialenejšie ako uvádza quake a dokonca do roku 2030 musi Rusko platiť USA 100 000 miliónov ročne....zaujímavé... |
Caciky | 27.08.2022, 08:48 | #5010 | |
Oveľa zložitejšie to bolo so sovietskym dlhom. Po vojne, už po prudkom ochladení vzájomných vzťahov, vypočítali Američania hodnotu dodávok do ZSSR zhruba na 11 miliárd dolárov. Len malú časť z toho Sovieti splatili v priebehu vojny dodávkami vzácnych kovov (platiny) a priemyselných diamantov. USA žiadali po vojne platby len za materiál a zariadenia, ktoré sa dali využiť v čase mieru. Nimi dodané zbrane úplne odpísali. Moskve ostávalo zaplatiť 2,6 miliardy dolárov, v atmosfére studenej vojny však odmietala dlh vyrovnať.
Washington ho teda postupne znižoval, aby sa mu vrátilo aspoň niečo. V roku 1972 by sa uspokojil aj so sumou 722 miliónov dolárov a zvyšok dlhu bol ochotný odpísať. V roku 1990, už po skončení studenej vojny, sa prezidenti Michail Gorbačov a George Bush st. dohodli, že zvyšných 674 miliónov dolárov dlhu Sovieti zaplatia do roku 2030. ZSSR sa však rozpadol a Ruská federácia ako následnícky štát vyrovnala tento dlh v roku 2006. |
yyyy | 27.08.2022, 08:59 | #5011 | |
to balaam,
máš guľáš vo svojich štatistických údajoch. Uved zdroj odkiaľ máš ten údaj o roku 2030a sume 100 000 milionov dolárov /inak v prepise z tvojich milionov na reálne čísla by to bolo 100 000 000 000 dolárov/ |
Balaam | 27.08.2022, 09:37 | #5012 | |
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Lend-Lease?oldid=545765063
Pekne odzdrojovane,len dlhé čítanie...čo sa daného dlhu tykay ako píše Caciky tak by už mal byť vyrovnany takže moja stará informácia už nie je aktuálna čo uznávam.... |
true | 26.08.2022, 21:00 | #1996 |
Balaam #1983
trocha reality ktorá mainstreamu uniká o tom útoku, takže si dajme sumár: O útoku na železničnej stanici v Čapline z 24.8. Ruské ozbrojené sily 24.8. zaútočili na železničnú stanicu Čaplino v Dnepropetrovskej oblasti. Ukrajinské úrady obvinili Rusko zo zásahu osobného vlaku a oznámili smrť niekoľkých desiatok civilistov. Kyjev sa však s dôkazmi o „krvavom zločine“ nijak zvlášť neponáhľal. Z územia stanice bola len jedna fotografia s preliačenými vozňami, na ktorej pozorovatelia spoznali vojenský kamión (https://t.me/voenacher/27781) zachytený na nástupišti údajne osobného vlaku. Včera boli pochybnosti definitívne rozptýlené: na sieti sa bezprostredne po útoku objavilo video (https://t.me/boris_rozhin/61362) z miesta činu, na ktorom sú dobre viditeľné plošiny s nákladom a vybavením zakryté plachtami. To potvrdzuje, že cieľom útoku bol práve vojenský personál. Súdiac podľa videa, vagóny na prepravu vojenského personálu boli výbuchom doslova stlačené a rozdrvené. Operátor natáčal len z jedného bodu, takže je ťažké určiť presné epicentrum zásahov pozdĺž koľají a posúdiť škody na ostatnom vybavení. -Mohla raketa zasiahnuť civilný vlak, ktorý náhodou prechádzal neďaleko? Nie! Pred nepriateľskými akciami cez Čaplino prechádzali iba dva diaľkové vlaky: Krasnoarmejsk - Ľvov a Krasnoarmejsk - Kirovograd. Aj oni však prešli stanicou bez zastavenia a pravdepodobnosť, že ich útok zasiahne, je prakticky nulová. ▪️Do Čaplina premávajú aj prímestské vlaky z Dnepropetrovska - až 4 páry denne. Ale fotografia z miesta ukazuje, že boli zasiahnuté bežné osobné vozne, ktoré nie sú typické pre elektrické vlaky ER-2. ▪️Ďalším kľúčovým bodom je, že poškodený vlak s videom nie je na hlavnej, ale na krajnej vedľajšej koľaji. Osobné vlaky tam nechodia, ale nákladné vagóny tam môžu byť odstavené alebo čakať na preradenie. - Boli medzi civilným obyvateľstvom nejaké obete? ▫️Bohužiaľ áno: spoľahlivo sa vie o smrti 11-ročného tínedžera, informácie sú aj o smrti ľudí v aute zaparkovanom na stanici. Stali sa náhodnými obeťami úderu na vojenský cieľ: napríklad zomrelo dieťa na následky tlakovej vlny v neďalekej dedine, ktorá sa zdvihla po výbuchu druhej strely. ▫️Ukrajinské médiá sa navyše neponáhľajú so zverejnením mien a podrobností o smrti zvyšku z 22 oficiálne zabitých. Takúto zvláštnu selektivitu možno vysvetliť len tým, že všetci boli vojenským personálom: podľa údajov z terénu sú straty ozbrojených síl Ukrajiny počas náletu oveľa vyššie, ako je avizované číslo. - A aký je výsledok? Analýza údajov z otvorených zdrojov nám umožňuje s istotou povedať, že cieľom útoku ozbrojených síl RF bol vojenský vlak. Zahynul neznámy počet bojovníkov VSU a niekoľko civilistov, ktorí boli blízko výbuchov a stali sa náhodnými obeťami útoku. A bez ohľadu na to, ako veľmi sa kyjevské úrady a zdroje snažia prezentovať to, čo sa stalo, ako cielený útok na osobný vlak, objektívne dôkazy potvrdzujú opak. https://t.me/rybar/37740 https://scontent.fksc1-1.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/300941264_2226474227514658_1934594597590110606_... https://scontent.fksc1-1.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/300822776_2226474257514655_6262979544226218748_... https://scontent.fksc1-1.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/300963887_2226474144181333_1003309338661147464_... |
Balaam | 26.08.2022, 21:04 | #5000 | |
To trvalo akosi dlho vymyslieť kryciu historku ...ty si schopný uveriť aj tomu že Rusko dokázalo zničiť HIMMARS na poschodí v administratívnej budove...ešte niečo? |
true | 26.08.2022, 21:16 | #5001 | |
prečítaj si to a pozri fotky a premýšľaj - viac od teba nechcem a keď chceš zareagovať - tak k veci. |
Balaam | 26.08.2022, 23:13 | #5004 | |
Nemám nad čím premýšľať lebo keď niekto zareaguje až po nejakej dobe...možno si spomenies keď bombardovali nemocnicu v Mariupole ..najskôr bombardovali...dlho z ich strany ticho a až keď sa ozývali všetci možný tak zrazu...idem postupne...
Nebombardovali sme... Následne Lavrov bombardovali sme.. Zacharova bombardovali sme lebo AZOV ... Tak sa rozhodnite čo ste vlastne robili...ako u debilov...najskôr nie,potom vlastne áno... A to bolo aj keď zaútočili aj na vlakovú stanicu...najskôr my nie a až keď sa objavili dôkazy čo to bolo reálne za rakety a nedalo sa to obhájiť tak zrazu áno bombardovali sme vojenské ciele...tak čo do prdele robíte? |
Balaam | 26.08.2022, 20:48 | #1995 |
Niečo blbne nedá sa reagovať na príspevky teda aspoň mne tak takto :
Síce netuším čo si tým chcel povedať ale ok ![]() Ja som narážal na to,že ty si si vytrhol v predošlom článku pasáže čo ti vyhovovali,ale ďalšie kde sa to už rozobralo a vysvetlilo si ignoroval....keď vysvetlili že úplny zákaz tovaru nemôžeš spraviť lebo celosvetova ekonomika ide do kytek si ignoroval...že sankcie zamerané na konkrétne oblasti v článku vymenované sú pre nich horšie si odignoroval...to je smiešne..pre mňa rovnaké ako keď Fico povie že prezidentka je debil lebo nepodpíše referendum, ale zabudnes spomenúť že ústavný súd už povedal že nie fešáci lebo to nie je v súlade s ústavou...ty a tebe podobný si vyberieš prezidentka je zlá bez toho,aby si bral do úvahy následné kroky čo by nasledovali...referendum neúspešne,vyhodené prachy ale to teba nezaujima ty vidíš iba jedno...nič nie je čiernobiele...že Ukrajinci tam majú bordel a robia veci aké robia? To je dačo šokujúce? V každom vojenskom konflikte aj jedna aj druhá strana má maslo na hlave ..mne je u prdele ci je niekto modrý,biely,žltý,vysoký,malý,očko,neocko a podobne srandy ale držme sa faktov,diskutujeme nie že si vyberieme čo nám sedí a po nás potopa...potom sa nedivne že sme v takých srackach akých sme keď tu ľudia veria Chmelarovi,Blahovi atď čo by mali chodiť po kanáloch za to čo trepu a ešte sa pasujú za martirov lebo mainstream ...čo to je za kravinu? |
true | 26.08.2022, 20:56 | #4998 | |
reakcia ![]() |
Balaam | 26.08.2022, 20:59 | #4999 | |
Reakcia na Markussa |
true | 26.08.2022, 21:16 | #5002 | |
reakcie funguju v pohode |
Balaam | 26.08.2022, 23:07 | #5003 | |
Prepáč ale mne nešli cca od obeda čo som skúšal ale už je to ok...
|
Markuss | 27.08.2022, 13:03 | #5018 | |
Michi, ty si taký nadutý, že tu ani alternatívne zdroje radšej nepodsúvam. info sú čisto-čisté štandartné hlavnoprúdové.
Slovenské radšej pomenej, a čistú propagandu zo SME a N-ka už vôbec nie. podstatné je, že tieto informácie naši žurnalisti do svojich plátkov selektívne vždy dobre vyberú. Tak preto to tu teda vešiam ja. Ale vyzerá, že ty máš jasno vo všetkom, a ostatní sú 10 krokov za tebou. A to už nehovorím o tom, že vlastne majú v hlavách nasraté. |
Balaam | 27.08.2022, 14:03 | #5019 | |
Sklameme ťa ale slovenské médiá idú úplne mimo mňa...ja keď si vyberám zdroj informácií tak sú to médiá čo píšu x rokov a čas ich overil...mňa nezaujíma "alternatívne" medium lebo som si ich prešiel,som ťa možno šokoval a čuduj sa svete skús to spraviť aj ty...schválne si prebehnú tvoje obľúbené zdroje informácií do minulosti a čo z toho čopisali sa časom potvrdilo,vyšlo podľa ich názoru a podobne...budes asi veľmi prekvapený... |
Balaam | 27.08.2022, 14:08 | #5020 | |
Pre doplnenie začni Chmelarom,Blahom ...čo písali v minulosti a čo bolo tak ako povedali resp.napisali...vyber si ich trepnem 20 statusov do minulosti a porovnaj si to...keď budem do zblbnutia vypisovať týždeň čo týždeň že zajtra tu bude tornádo tak raz sa trafim ale dovtedy už budem za úplného idiota lebo trepnem ...ale v "alternatívnom" svete budem Boh...nie je to hlúposť? |
Balaam | 27.08.2022, 14:27 | #5021 | |
Posledná poznámka k tejto téme ukážka ako pristupujem k informáciám...Janko napíše že prezident je zlý lebo neodvolá premiéra ktorý je mimo realitu...ok ja nepotrebujem aby som si prečítal x článkov z hocijakého médiá,idem na internet,pozriem si aké právomoci má prezident a dočítame sa že nemá žiadnu vo vzťahu k vláde lebo je to len reprezentatívna funkcia a preto nemôže odvolávať zo svojej pozície žiadneho člena vlády ...ok potrebujem alternatívne medium,štandardné medium atd aby som si spravil vlastný názor? Nie lebo som sa dočítal že to urobiť nemôže ...bodka...takže keď sú teraz problémy s energiami tak som si dal tú námahu a išiel som si pozrieť ako sa vlastne tvorí cena,kde,na základe čoho ..ok mám zhruba prehľad a nezaujíma ma čo napíše sme,nko,alternatíva lebo som nebol leniví...to je všetko ..nemám na všetko názor...napríklad som počúval zaujímavý rozhovor o Zaporozskej jadrovej elektrárni kde vysvetľovali scenáre aké môžu teoreticky nastať s dopadom pre Európu ...ok bol to niekto kto tomu rozumie,lebo tú prácu robí 40 rokov,vysvetloval zrozumiteľne jasne a som si tým v pohode ale do diskusie s niekým kto tomu rozumie by som sa nepúšťal lebo nemám sajnu a na základe jedného rozhovoru zo mňa nebude jadrový fyzik a nemám dôvod polemizovať s niekým kto vie čo hovorí...preto som tu spomínal že čo sa deje na trhu s energiami bude peklo a u nás si to neuvedomuje takmer nikto...nulová osveta,komunikacia dovidenia....áno keďže na burze fungujem musím sledovať obrovské množstvo informácií z tej oblasti a dávať si dokopy scenáre čo sa môže diať...ok diskutujeme a budem šťastný...ale nevyjadrujem sa k témam ktorým rozumiem laicky...ja nebudem Muskovi vysvetľovať ako má urobiť batériu do Tesly keď tomu nerozumiem...alternatíva samozrejme vie...tá vie totižto všetko ...podľa nej je všetko jasné,jednoduché,okamžite riešiteľné....no nie je... |
Markuss | 26.08.2022, 19:59 | #1994 |
A zas ten Bloomberg.. dávam plnu prebratu verziu...
https://www.straitstimes.com/world/europe/goodbye-hot-showers-and-street-lights-heres-how-europe-is-... |
Markuss | 26.08.2022, 20:02 | #4995 | |
Fíni si vraj majú odpustiť saunu, svietiť sa v mestách tiež až tak nemusí, vyhrievanie (aj verejných)bazénov je luxus, good bye teplá sprcha.
Fungujú ![]() |
Markuss | 26.08.2022, 20:03 | #4996 | |
Tu originálny článok
https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-08-26/here-s-what-europe-is-doing-to-reduce-energy-cons... |
Balaam | 26.08.2022, 20:47 | #4997 | |
Toto čaká všetkých... |
Markuss | 26.08.2022, 16:58 | #1993 |
no čo tie zbrane. vyberiem si zasa z tohoto článku to, čo len mna zaujíma?
https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-08-25/torrent-of-cash-for-ukraine-arms-puts-pentagon-wa... |
Markuss | 26.08.2022, 17:00 | #4994 | |
O’Donnell said the system had to be tested because Ukrainian officials do their accounting of American equipment with “hand receipts, it’s all paper.” Once equipment gets to Ukraine “I don’t think they have much fidelity” as to where it ends up, he said. |
Balaam | 26.08.2022, 09:11 | #1992 |
Markuss
Mne sa hrozne páči ako si vyberieš čo ti sedí a ostatné už akosi neriešiš ![]() ![]() |
Markuss | 26.08.2022, 09:31 | #4993 | |
presne.... si iná liga. som rád, že si sa dočítal, čo si potreboval. Lebo aj ja |
Markuss | 26.08.2022, 08:12 | #1991 |
no a ešte jedna perlička - kolko tovaru prúdi z Ruska do Ameriky aj 6 mesiacov po začatí vojny:
píšu Amíci: https://apnews.com/article/russia-ukraine-putin-biden-baltimore-only-on-ap-81a34ce2eecebe491f52ace38... |
Markuss | 26.08.2022, 08:14 | #4991 | |
pekný graf naozaj. Skúsme pohladat takýto v N-ku alebo SME.
Banning imports of certain items would likely do more harm to those sectors in the U.S. than in Russia. Experts say the global economy is so intertwined that sanctions must be limited in scope to avoid driving up prices in an already unstable market. Now-banned products like Russian oil and gas continued to arrive in U.S. ports long after the announcement of sanctions due to “wind down” periods, allowing companies to complete existing contracts. In some cases, the origin of products shipped out of Russian ports can be difficult to discern. U.S. energy companies are continuing to import oil from Kazakhstan through Russian ports, even though that oil is sometimes mixed with Russian fuel. |
Markuss | 26.08.2022, 07:57 | #1990 |
https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-07-26/hedge-fund-edl-sees-euro-sliding-to-80-us-cents-i... Europe is on the brink of disaster, which could potentially lead to its breakup,” de Langlade told clients in a letter this month seen by Bloomberg. “ |
Markuss | 26.08.2022, 07:59 | #4988 | |
tak naozaj fungujú - Eurozóne hrozí rozpad znie ... teda okrem sme.N-ka a aktualit.
ale tieto perly žurnalistiky číta len elita, takže tam je iný svet |
Markuss | 26.08.2022, 08:00 | #4989 | |
uropean economies are already suffering due to dwindling Russian gas supplies, while the collapse of Draghi’s coalition government in Italy is raising concerns over further political unrest. De Langlade also cited the forced resignation of Britain’s Boris Johnson and the vote for extremists in France.
“The system is changing in Europe,” he said. |
Markuss | 26.08.2022, 08:04 | #4990 | |
aj u nas sa najde tu napr. https://hnonline.sk/finweb/financie-a-burzy/96037254-padajuce-euro-ste-na-pokraji-katastrofy-ktora-m... |
Caciky | 26.08.2022, 07:42 | #1989 |
Uz sa necudujem ze Djokovic nepojde hrat na US open
ked sponzorom je MODERNA.............................. https://www.usopen.org/en_US/about/sponsors.html |
Markuss | 25.08.2022, 21:18 | #1988 |
No a chaloši asi mysleli, že bude Counterstrike, prípadne budú šéfovať
https://www.spiegel.de/ausland/ukrainekrieg-auslaendische-kaempfer-berichten-von-machtmissbrauch-inn... |
Markuss | 25.08.2022, 21:19 | #4985 | |
Ale museli robiť aj iné, ako vojenské srandičky....
Haben Kommandeure der Internationalen Legion in der Ukraine ihre Macht missbraucht? Kämpfer dieser Legion, die für Freiwillige aus dem Ausland geschaffen wurde, die sich der Verteidigung der Ukraine verschreiben wollen, erheben im »Kyiv Independent« schwere Vorwürfe gegen drei Vorgesetzte. Sie berichten von Diebstahl von ukrainischen Gütern, von sexueller Belästigung, davon, ohne Unterstützung in Einsätze gegen russische Truppen geschickt worden zu sein. |
Markuss | 25.08.2022, 21:20 | #4986 | |
"Vojaci mojej jednotky sa museli vlámať do obchodného centra, aby zobrali nábytok, elektroniku a iné cennosti," povedal kanadský bojovník. Podporil ho vojak z Francúzska s tým, že sa hanbí splniť rozkaz ukrajinského velenia a vyniesť pred miestnymi obyvateľmi nábytok a cennosti z obchodov. Preto, píše magazín, sa niektorí rozhodli odmietnuť spoluprácu s Ozbrojenými silami Ukrajiny a odísť z krajiny. |
Markuss | 25.08.2022, 22:01 | #4987 | |
A takéto eso vedie/viedol ten medzinárodný legion. Kancelária Zelenskeho bola informovaná, ale odignorovali všetko. Tak sa obrátili na médiá .
Besonders schwer wiegen dabei die Vorwürfe gegen einen gewissen Sascha Kutschynski. Ein starker Trinker, wie es heißt, der seine Untergebenen misshandele, Sanitäterinnen belästige, Kämpfer bedrohe, die sich seinen illegalen Befehlen verweigerten, und sich durch Waffenhandel bereichere, so die Legionäre. Er sei es gewesen, der die Kämpfer in den Tod geschickt habe, er habe sie auch angewiesen, Geschäfte zu plündern. |
Markuss | 26.08.2022, 09:29 | #4992 | |
a tu aj original https://kyivindependent.com/investigations/suicide-missions-abuse-physical-threats-international-leg... |
true | 25.08.2022, 20:55 | #1987 |
Rusi si poradia https://www.autorevue.cz/rusko-chce-do-roku-2035-vyrabet-airbagy-abs-esp-a-automaticke-prevodovky-do... |
Markuss | 25.08.2022, 20:28 | #1986 |
No kua, a čo včil ![]() https://hn24.hnonline.sk/hn24/96037829-haag-chce-od-unie-vynimku-zo-sankcii-proti-rusku-nenasiel-nah... |
Markuss | 25.08.2022, 20:59 | #4984 | |
Sankcie EÚ zavedené voči Rusku za jeho inváziu na Ukrajinu vyžadujú, aby orgány štátnej a verejnej správy v Únii najneskôr k 10. októbru zrušili obchodné zmluvy s ruskými spoločnosťami. (reuters) |
Quake | 25.08.2022, 19:52 | #1985 |
https://prnt.sc/FjvU0Zc8vXhI
Neviem, či existuje viac fašistický štát ako je Rusko. Takže ak denacifikovať, tak jedine túto krajinu. Ľudia tam sú super, len majú dosť na chuja vodcov v posledných desaťročiach... ![]() |
Caciky | 25.08.2022, 20:14 | #4980 | |
![]() ![]() ![]() |
true | 25.08.2022, 20:56 | #4983 | |
Quake ty to dávaš na pána ![]() |
yyyy | 25.08.2022, 11:18 | #1984 |
hrdinský boj ukrajinskej oligarchie za svoju vlasť /copy/:
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/ukrajinsky-list-patral-jak-za-valky-ziji-milionari-a-miliardari-v-... |
Balaam | 25.08.2022, 12:05 | #4975 | |
Ja som si tiež nevšimol že by Ruský oligarchovia boli na fronte a nesnažili sa skryť svoje prachy a majetky mimo maticku Rus.....keby bola vojna u nás myslíš že by Haščák, Tkáč,Jakabovic, atd boli na fronte a na Slovensku? Kto by mohol a mal čas zdrhne....celá vláda by zdrhla do 5 minút a pár známych mien by si užívali pod Rusmi nadobudnutu moc...ako úprimne taký Danko,Žilinka,Chmelar, Blaha by skolabovali od šťastia že sú niekto a maju moc... |
yyyy | 25.08.2022, 13:27 | #4976 | |
Zelenský nemusel by žobrať o ďaľšie zbrane a pôžičky po celom svete. Mal by sa obrátiť na svojich krajanov nech si ten mrdník financujú aj oni, veď by len vrátili časť toho čo získali poctivou prácou. Inak ktorý štát sveta zhabal majetky ukrajinskej oligarchie a dal ich do dražby? koľko bánk zmrazilo a zablokovalo ich účty?
Ak chceš niečo merať tak používaj rovnaký meter. Našu politickú špičku je škoda komentovať ![]() |
Balaam | 25.08.2022, 13:43 | #4977 | |
Ja taaaaak no nevšimol som si že by agresor bol Ukrajina ale pohodka...máš to síce troška popletene ale to je v poriadku...ukáž mi na svete štát ktorý by si dovolil robiť v tak krátkom čase také nakupy najmodernejších systémov plus bežného vybavenia ako blbý náboj do samopalu...gratulujem brilantná úvaha... |
yyyy | 25.08.2022, 14:45 | #4978 | |
to balaam,
v mojich príspevkoch nenájdeš zmienku o tom že agresor je Ukrajina tak sa nediv že si si to nevšimol. Koľko najmodernejších systémov si nakúpila za vlastné? Všetko buď darované alebo za pôžičky, otázkou je kto ich bude splácať. Grécko EU ešte ustála ale toto bude jej kolaps ak sa nezastaví -už teraz je možno neskoro. |
Balaam | 25.08.2022, 19:05 | #4979 | |
Výborne tak v tom máš väčší guláš ako som myslel...no ok...takže sankcie dostali oligarchovia lebo vplyv v štáte a dovolil im zbohatnúť Putin nič viac nič menej...hľadaj za tým čo chces...ako niekto s vplyvom na vládu sa dostali na zoznam hotovo,rovnako ako ďalší politici a členovia vlády atď...EU Grécko ustála...no mám pre teba asi novinku ale vďaka Grécku,Taliansku,Španielsku má momentálne ECB pod ritou také množstvo toxických aktív,že hypotekárna kríza bola pohoda vyložené nohy a v tomto momente keď som videl ráno dolárový dlhopis tak už sa len čaká na zápalku ktorá príde.. ..Ukrajina s jej pár miliardami v úveroch a daroch je totálne nič s porovnaním na čom sedí ECB ...a len tak pre pobavenie dnes sa predáva elektrina na burze za 250 ....na rok 2025.....možno to niekomu otvorí oči a konečne mu dopáli že Ukrajina je úplny prd....lebo máme okrem problémov s energiami v EU ešte jeden podstatny v Číne.... |
Markuss | 25.08.2022, 20:29 | #4981 | |
Si dezolát a máš nesprávny svetonázor. Aus |
Balaam | 25.08.2022, 20:38 | #4982 | |
Prvý krok si už dokázal spraviť,gratulujem ale čaká ťa ešte dlhá cesta...![]() |
Balaam | 24.08.2022, 21:56 | #1983 |
Link na príspevok na doméne X.com Som nevedel že spomalenie "špeciálnej operácie" aby neboli civilné obete znamená zbombardovat civilov vo vlaku...gratulujem všetkým obdivovateľom veľkého,úspešného,nezávislého Ruska ....demencia ... |
Quake | 24.08.2022, 19:51 | #1982 |
https://prnt.sc/dT_Wzk7GO-9d
Dnes som čítal takýto krásny komentár: Putinova bilancia za posledných 6 mesiacov na Ukrajine: - Chceli zvrhnúť Zelenského vládu, namiesto toho z neho urobili vojnového hrdinu s morálnou autoritou, aká nemá obdoby. K Putinovi sa hanbí prihlásiť už aj Ľuboš Blaha. - Chceli obsadiť Kyjev do pár dní, omylom ohlásili víťazstvo v ruských médiách a po pár týždňoch sa odtiaľ pratali preč. - Potom chceli dobyť aspoň Donbas, doteraz sa im to nepodarilo a časť armády už musia sťahovať na juh. - Chceli ovládnuť vzdušný priestor, neovládli nič, prišli o desiatky stíhačiek a vrtuľníkov (konzervatívne odhady od Oryx). - Chceli kontrolovať Čierne more, nekontrolujú ho, Ukrajinci im potopili vlajkovú loď Moskva. - Chceli odrezať Ukrajinu od prístupu k moru, ale neobsadili ani Odesu, ani Mykolajiv, prišli ešte aj o symbolický Hadí ostrov akoby poslúchli ukrajinský odkaz "Idi na chuj". - Hrozili eskaláciou pri dodávkach ťažkých zbraní alebo útokmi na Krym, došlo k obom, neeskalovali nič. - Prišli až o 30 percent efektivity pozemných bojových síl podľa náčelníka generálneho štábu britských ozbrojených síl. - Západné odhady ruských strát sa pohybujú v rozmedzí 50 - 80 tisíc vojakov, čo sú šialené čísla vyššie ako za desaťročie vojny v Afganistane. - Chceli rozdeliť západ, ale zjednotili ho. - Úspešne priviedli Fínsko a Švédsko do NATO. - Úspešne "denacifikovali" 17 300 civilných budov. - Kompletne zbúrali desaťročiami propagandy budovaný obraz o strašlivej sile ruskej armády. - Dnes ruský minister obrany oznámil, že "zámerne spomalili postup špeciálnej vojenskej operácie", aby predchádzali stratám na životoch civilistov. ![]() ![]() ![]() |
Quake | 24.08.2022, 19:42 | #1981 |
Link na článok na doméne sme.sk Podľa niekoho na tomto webe odborník na vojnu. Podľa všetkých ostatných najväčší zmrd a neúspešný snáď vo všetkom, do čoho sa pustil. Edko Chmelár a jeho proruské videnie sveta ![]() |
slaven | 24.08.2022, 20:47 | #4971 | |
![]() |
slaven | 24.08.2022, 20:48 | #4972 | |
a vo vlade a v parlamente sedia ludia, ktori by nemali sediet ani na mestskom ci okresnom urade s ich schopnostami a znalostami a potom rozhoduju ako rozhoduju ... to len dodatok |
Balaam | 24.08.2022, 21:22 | #4973 | |
Mimochodom iba úplný ignorant môže stále spomínať bombardovanie Juhoslávie, reps. Srbska bez uvedenia kontextu...Ekonomicky vyspelejšie Chorvátsko a najmä Slovinsko prestali byť ochotné dotovať ekonomicky menej vyspelé oblasti federácie. Srbsko - ako síce ekonomicky slabšie, ale politicky silnejšie (tvorilo v podstate jadro federálnej moci a jej armády) - sa snažilo zabrániť úniku týchto ekonomických zdrojov.
Sreberenica nič? pohodka? môžme sa na to pozerať z rôznych uhlov ale Srbi boli tý, čo páchali genocídu v Srebrenici, alebo niečo medzi 8500 - 9500 mŕtvych je pohodka? Mladič tam nebol? videá neexistujú? Chmelár by mal chodiť po kanáloch a nie sa pasovať za odborníka vo vojenskej oblasti |
Quake | 24.08.2022, 21:24 | #4974 | |
https://prnt.sc/5gsSWPdxLCAa
toľko k "odborníkovi" on je fakt na smiech, už som ti dávnejšie napísal, že vyšla štúdia, kde analyzovali jeho tvrdenia a predpovede a dopadol hlboko podpriemerne. To už tam môžem ísť rovno ja, trepať dve na tri, ísť proti mainstreamu a budem populárny ![]() |
Caciky | 24.08.2022, 18:18 | #1980 |
https://cz24.news/sefredaktor-aeronet-news-pan-vk-komentuje-aktualni-udalosti-19-08-2022-top-info-vi... 30 ton plutonia................ ![]() |
Markuss | 24.08.2022, 14:18 | #1979 |
no a ked teda toto tunak vidím, tak si kladiem otázku, že ktorý z nich skorej a aký paragraf...
kurwa, toto sú ministri, či je to už tak alebo onak.... Minister hospodárstva Richard Sulík (SaS) mal blokovať schvaľovanie systému protivzdušnej obrany S-300 pre Ukrajinu. Nakoniec mal ustúpiť, ale mal požadovať Black Hawk vrtuľník pre rodinu Geissenovcov. V diskusii Večer Mareka Vagoviča to povedal minister obrany Jaroslav Naď (OĽaNO), informuje portál televízie Markíza |
Markuss | 24.08.2022, 14:19 | #4964 | |
„K žiadnemu blokovaniu z mojej strany neprišlo, pomoc Ukrajine prešla na zasadnutí vlády jednohlasne. Vývoznú licenciu na S-300 som nechal vystaviť obratom, keďže to má na starosti ministerstvo hospodárstva,” uviedol Sulík.
O tom, že Jaroslav Naď klame, svedčí aj fakt, že Geissovci, ktorí na Slovensku natáčali seriál, neleteli vojenským vrtuľníkom, ale súkromným, ktorý bol poskytnutý cez televíziu JOJ. Agentúra SLOVAKIA TRAVEL síce preverovala možnosť zapožičania vrtuľníka a z ministerstva obrany dostali kladnú odpoveď, avšak napokon od tohto zámeru upustili. |
Markuss | 24.08.2022, 14:27 | #4965 | |
z toho vyplýva, že áno... a áno... kurwy vyyebané, toto je čo monarchia, a ich majetok?!![]() ![]() ![]() |
slaven | 24.08.2022, 14:38 | #4968 | |
je to proste bananova republika Markuss
nic viac k tomu netreba napisat |
Balaam | 24.08.2022, 14:53 | #4970 | |
vsetci povinne psychotesty, pravidelne testy na drogy a poriadne zakony na preukazovanie majetku + zodpovednost za hospodarenie... |
slaven | 24.08.2022, 13:12 | #1978 |
Vie niekto na ake auta pasuje je tento konkurz hlupej vlady?
Link na článok na doméne pravda.sk |
slaven | 24.08.2022, 13:13 | #4959 | |
Lebo v clanku su vymenovane len auta, kde parametre nepasuju. |
Balaam | 24.08.2022, 13:40 | #4960 | |
A takto by sme mohli vyraďovať jedno auto za druhým, až by nám zostalo naozaj pár modelov, ktoré daným kritériám vyhovujú, dali by sa spočítať na prstoch jednej ruky a ide de facto o japonské alebo nemecké plug-in hybridy.
takže od 2 do 5 modelov...len akosi zabudli vypisat uz ake lebo predsa len su modeli co to splnaju...milujem taketo "clanky"....a vacsina aut sa da upravit, bezne sa policajne auta lisia od "serioviek"...tak neviem o com ma byt ten clanok... |
slaven | 24.08.2022, 13:50 | #4962 | |
ved toto, v tom clanku chyba vysledok, ze o ake auta ide ...
myslim, ze normalne policajne auta nie su nijako zvlast upravovane, jedine daju na nich nalepky |
Balaam | 24.08.2022, 13:56 | #4963 | |
auta sa im upravuju prave preto tolko poziadaviek....je x policajnych aut kde maju napriklad vykon proti seriovke "odomknuty" a podobne...potom svetla, odkladacie priestory atd...toto je len klasika clanok aby nasral a keby sa mali branit tak povedia aha ved my tu piseme ze su modely co to splnaju...co am po tom ze 95% je to zle a ostatne zapadne...klasika... |
true | 24.08.2022, 12:19 | #1977 |
Protest Slovalco dnes Link YouTube video |
true | 24.08.2022, 11:46 | #1976 |
Opozícia odovzdala prezidentke 406.000 podpisov za vyhlásenie referenda.
Referendum by podľa organizátorov malo obsahovať dve otázky. Občania by mali odpovedať na to, či súhlasia s tým, že vláda SR má bezodkladne podať demisiu. V druhej otázke by sa ich pýtali na to, či súhlasia s tým, že predčasné skončenie volebného obdobia Národnej rady (NR) SR je možné uskutočniť referendom alebo uznesením NR SR, a to zmenou ústavy. |
true | 24.08.2022, 11:47 | #4955 | |
pripomínam, že podľa zákona stačí 350 000 podpisov. |
Balaam | 24.08.2022, 12:12 | #4956 | |
a najvtipnejšie na tom je, ze demisia neznamena nove volby lebo stačí ze zmenia premiera ministrov a funguju dalej...to len taky detail...referendum kym vyhlasis, vypises trva par mesiacov a ucast? na Slovensku? vyhodene peniaze...ak by aj bolo uspesne, utopia, tak opat par mesiacov na vyhlasenie volieb a podobne srandy...ludia budu mat uplne ine starosti ako toto divadlo ... ale tak aspon bude mat par idiotov o com vykrikovat....a uprimne? ja by som bol za nech si to dnesna opozicia vyskusa...lebo vladnut ked je vsetko super, su prachy lebo sa ekonomike dari atd dokaze aj cvicena opica ale riesit realne problemy s obrovskym dopadom pre celu ekonomiku uz je ina kava a byt v kozi centralneho bankara by som nechcel ani za milion mesacne...inak v Londyne prebieha vystava v BoE teda Bank of England kde si kazdy moze vyskusat bojovat s inflaciou a podobne srandy a uprimne? nemame v politike volu povedat ludom pravdu co sa deje a bude sa diat...teda okrem Facebookovych ministrov a ekonomov ty vedia samozrejme hned co robit....ako sa vravi drzme si klobuky pojdeme z kopca... |
true | 24.08.2022, 12:20 | #4957 | |
kvoli debilnym rozhodnutiam v Eu a vo vlade pojdeme dole kopcom
100% suhlasim |
Balaam | 24.08.2022, 12:26 | #4958 | |
opravim ta kvoli debilnemu rozhodnutiu jedneho panaka v Rusku...inak suhlas...a najlepsie na tom je toto, citat s porozumenim...Fico len urobil presne to iste ako v prvom pripade a opat moze vykrikovat o zlej prezidentke, vlade, Sorosovi, EU a podobne..nech sa paci...
Pri skúmaní dvoch zverejnených referendových otázok možno hneď na úvod konštatovať, že v prípade platných výsledkov referenda by ešte automaticky nedošlo k vyhláseniu nových parlamentných volieb, pretože žiadna z otázok neskracuje volebné obdobie súčasnej Národnej rady SR," priblížil Bujňák. Prvá otázka sa zároveň podľa neho dostáva do kolízie so závermi Ústavného súdu (ÚS) SR. Ten v júli 2021 totiž konštatoval, že referendová otázka musí smerovať k vytvoreniu všeobecného pravidla. "O vytvorenie všeobecného pravidla nepôjde, ak sa otázka týka konkrétneho prípadu a použije sa len jednorazovo, bez možnosti ďalšieho použitia na iný prípad," V súlade s nálezom Ústavného súdu platí, že zamýšľané referendum by v prípade platných výsledkov vyvolávalo právne účinky. Ak preto niektorí ústavní právnici pred júlom 2021 hovorili, že platné výsledky referenda sú len drahým prieskumom verejnej mienky, dnes sa o právnej záväznosti výsledkov diskutovať nemusí, pretože vec je jasne vyriešená Ústavným súdom," podotkol Bujňák tak máme problém, lebo kandidát na ústavného sudcu nevie napísať otázku ani na základe nálezu US ktorý prvé referendum zamietol...gratulacia na Sumracnu.... |
slaven | 24.08.2022, 13:44 | #4961 | |
Balaam, panak v Rusku moze spravit hociake debilne rozhodnutie.
Ale EU si píli sama pod sebou konár - ten konar nepíli panak z Ruska, aby bolo jasno. Ale stale hovorim, prezentujem, ze tym debilom ktori o tom rozhoduju je to jedno. Ked niekdo zaraba 5000euro, alebo 15 000euro ako v EU parlamente, naozaj ma na haku dosledok sankcii voci Rusku na uzemie EU. Doplatia na to najviac najslabsie krajiny, ku ktorym patri samozrejme Slovensko a nasledne najmenej zarabajuca cast obyvatelstva. P.S. nemam ekonomicke vzdelanie, ale technicke, takze moje prispevky treba brat s rezervou ![]() |
Balaam | 24.08.2022, 14:34 | #4966 | |
tak pozeras na to klasicky ako kazdy bezny obcan, to je v poriadku...nie je to jedno nikomu, len je to komplikovane vyriesit, na to neexistuje jednoduche riesenie lebo uz by ho aplikovali...vsetko co v ekonomike spravis sa prejavuje ovela neskor ako si bezny ludia myslia...to je pripad aj terajsej inflacie....ze napr. v USA vypada ze sa brzdi realne to ludia pocitia tak o rok, dva...to tak jednoducho je...tam mas previazane take obrovske mnozstvo veci ze to hlava neberie...dam ti priklad...blba vyroba auta...pozri sa na auto a je ti jasne ze aj ten najmensi nit, srob, kusok plastu niekto musel vyrobit,vytazit uz od suroviny...niekto vytazi, niekto spracuje, dovezie, vyrobi, dovezie, namontuje atd...a za kazdym ukonom je urcita cast ekonomiky a pracovnej sily...ked ti zacne trpiet jedna cast mas problem na celom retazci.. to je to co sa deje teraz...mas extremne drahu surovinu a cely retazec musi zdraziet a na konci to musi zakaznik kupit, ten to nekupi lebo ved drahe a zacina spirala...nikto nekupuje, nikto nevyraba, nedovaza. atd a ekonomika ide do kytek....ked ti vypadne ta najdolezitejsia zlozka pri vyrobe, el.energia, konci vsetko....neupecies ani rozok, nekuris, nevyrabas.....a toto riesit je sialene a schvalne sa na sekundu zamysli ci toto niekedy svet riesil a ma manual ako na to....uz covid ukazal ze su situacie kde nevieme co robit a ucime sa za pochodu...povedzme ze pride ina epidemia tak uz skusenost je tak vieme co asi robit lebo sme to zazili a vieme pripadne nasledky...teraz? vitaz USA lebo nemaju plyn len z jedneho zdroja....najvacsia chyba bola zavislost iba na jednom dodavatelovi a slavny greendeal...ale vsetci sa mali dobre, ekonomika slapala, vyrabalo sa vsetko bolo ruzove krasne...no stalo sa to co sa stava, najvacsi dodavatel konci a teraz co? ved nemame nahradu, panika....a teraz ide o to ci sa veci budu riesit prisne ekonomicky a bude to boliet teraz alebo to zahrame klasika na politiku, len aby sme boli zvoleny a zahucime sice o par rokov neskor ale o to horsie lebo ta to opat dobehne...musis najst rovnovahu aby ti neskolabovala ekonomika a zaroven bola spotreba lebo bez nej ti fungujuci podnik uplne na hovno......zima ukaze... teraz sa bavime o ekonomike neriesme udalosti ktore toto spustili....
|
Markuss | 24.08.2022, 14:36 | #4967 | |
presne. ak Putin rozhoduje, naco tu mame potom bandu neschopných úradnikov? |
Balaam | 24.08.2022, 14:52 | #4969 | |
Lebo sme sa mali dobre, cela Europa nie len Unia...keby ti pred 5 rokmi povedali ok ludkovia nebudeme zavisli len na Rusku, spravime to tak aby sme v pripade vypadku jedneho alebo druheho dodavatela boli v pohode ale budete platit za plyn priemerne o 30% viac tak by sa tu vsetci zblaznili aka nehumanna vlada, naco ved mame lacny plyn z Ruska a podobne...cista katastrofa....teraz sme presne tam comu sa dalo predist len nebola vola na oboch stranach...nas ako beznych spotrebitelov a politikov lebo sa chceme pacit a byt opat zvoleny... |
Quake | 23.08.2022, 22:12 | #1974 |
https://www.webnoviny.sk/turecko-podporuje-krymskych-tatarov-aj-vratenie-krymu-ukrajine-vyhlasil-pre... "Turecko od samého začiatku otvorene vyhlasuje, že anexia Krymu je protiústavná a nezákonná a neuznáva ju. Ide o principiálny postoj z právnych aj morálnych dôvodov. Medzinárodné právo v podstate určuje, že Krym by sa mal vrátiť Ukrajine, ktorej je neoddeliteľnou súčasťou,“ podotkol turecký prezident." )uňuňu, Vladimir Vladimirovič ![]() |
true | 24.08.2022, 11:35 | #4952 | |
Turecko nakúpilo ukradnuté obilie
Turecko pristúpilo k ruskému platobnému systému Mir Turecko bude za ruský plyn platiť v rubľoch Nikoho neprekvapí, ak sa nakoniec dohodnú Rusi a Turci aj na rozdelení Sýrie, Kaukazu a Stredomoria. |
true | 24.08.2022, 11:36 | #4953 | |
Takže tak Quake s tým Tureckom. Nie sú takí debilní ako EU. |
true | 24.08.2022, 11:37 | #4954 | |
takže ropu, plyn budú kupovať za normálne ceny a žiadny problém ako v EU tam nebude.
To je podstata alebo nie? |
<< < 573 | 574 | 575 | 576 | 577 | 578 | 579 | 580 | 581 | 582 > >> |